Alla inlägg den 21 februari 2010

Av M - 21 februari 2010 20:17

OS på tv.

Blod, svett och tårar.

En kamp om att vinna eller försvinna.

De skidar, de skrinnar, de curlar och de störtar utför backar branta som stup.

Hjältar kallas de av media.


Men se.

Jag vet en riktig hjältinna, jag.

Min lillasyster.

Tillika den nyblivna mamman.

En sådan kämpe, så jag ryser bara jag tänker på det.

Heja heja heja dig!

Du är bara så bäst, vet du det?!

Jag är så oerhört stolt över dig, min starka lillasyster.

Jag är så förunderligt lycklig över att du nu äntligen har blivit MAMMA.

Att även du får uppleva det här fantastiska.

Jag älskar dig så otroligt mycket, Lillstrumpa.

Finner inte orden.

Idag är en stor dag.

Och jag är en lipande, skrattande, STOLT storasyster.


Och det finns mycket tankar.

Stora tankar.


Att skillnader kan vara hårfina.

Att det kan ge en djup känsla av tacksamhet.


Och idag är jag fantastiskt tacksam.

För livet.

För nuet.

För kärleken.


Du, allra ljuvligaste nyfödda M.

Du skall veta att du har valt de allra bästaste föräldrar man kan tänka sig.

De är de raraste och goaste och har längtat så länge efter dig.

Och så är de bra på att busa.

Du kan fråga dina kusiner när du blir större.

De kan berätta om skumbad med kläderna på och amfibiebåtsbyggen i lego och trä.

Och du, M.

Du skall veta att din moster (gamlingen av dem...) och dina kusiner älskar dig så mycket och längtar efter att få lära känna dig.


Kärleken är stor.

Och stark.

Evig.

Och jag är så tacksam.

Tårögd.

För nykläckta gosungar.

(mmm den där doften... den finns i sinnesminnet)

För nykläckta föräldrar.

En mamma och en pappa.

För kämpaanda och kärleksglöd.

För denna vår härliga familj,

som finns för varandra.

Alltid.


Och allra mest.

Jag är tacksam.

För mina fantastiska Underbaringar som jag älskar mer än hela universum.

Som jag älskar ännu mer och mer för varje sekund.

Alltid.

Evigt.

Oändligt.


TACK för att vi alla finns.

Tillsammans.


Tack för att jag får uppleva er.

Av M - 21 februari 2010 12:43

Jag har blivit MOSTER!!!

Mina Ungar har fått sin första kusin!!!

Wiiiiiiiiiiiiiiiiiie!!!


GRATTIS älskade syrran E och C!!!

Ovido - Quiz & Flashcards