Alla inlägg den 16 februari 2010

Av M - 16 februari 2010 08:18

Kärleksdagsmuffins som bakades i söndags (hade även hjärteformade sådana).

Testades även som landningsbana för legofordon. Eller nåt.

  


  


En sugen Tvåan...

 

Ettan med sura nappar i högsta hugg.

   


Ja just det. Så här "lite" snö har vi här utanför Uppsala. Ungarna älskar det och bara vägen till vedbod och förråd är ordentligt skottad, så är det underbart. Det har dock framkommit diverse önskemål om vår, sommar, joggingskor och skinnjackor... och jag är benägen att hålla med!

    


Det däringa MTT- Star Warsgrejset jag och Ettan ritade häromveckan. Jag verkligen älskar att han målade den i så fantastiska färger!

 


Och så avslutas den här bildkavalkaden med en tårtmumsbild på Teddy. Förskoleklasskompisen som följer med ett barn hem varje fredag och tillbringar helgen i det barnets hem. Teddy fick dock stanna lite längre än så hos oss, då Ettan blev sjuk i svinkoppor just den helgen...

Tårta med hallon, jordgubbssylt, grädde och så kolasås och sockerströssel på toppen. Mums för små björnamagar (och barna dito).

   

Av M - 16 februari 2010 08:00

Sovrummet var laddat med handdukar, kräksbunkar och allehanda torkting.

Men se, det blev en kräkfri natt.

Jippie!!!

Nu dricker jag varm choklad (eller DRACK, för kära lilla Trean har snott min tömda kopp och sitter och slurpar i sig det gottaste på botten...) och stickar. Nånting. Säger inte vad. En viss blivande-kusin-mamma läser den här bloggen haha.


Dagens planer var att gå på Beredningsmöte (och det var äntligen förlagt till orten - granne med förskolan!), men de planerna blev ju av förklarliga skäl reviderade.

Vad dagen därför kommer att föra med sig har jag ingen aning om.

En vanlig tisdag, antar jag.

Eller en ovanlig sådan.

Vi får väl se.



Ovido - Quiz & Flashcards