Alla inlägg den 1 februari 2010

Av M - 1 februari 2010 16:59

Jippie!

Nästa vecka är det dags för ännu en jobbintervju.

Spännande!!!

Denna gången är det för ett jobb som resursperson på en särskola.

Åh vad jag vill!


Vilken start på min arbetslöshet *big smile*

Känns gött när det ändå var ett så stort beslut att fatta, som att säga upp sig själv.

Av M - 1 februari 2010 15:30

Haha.

Jag upptäckte nyss två nya tänder hos Trean.

Plus en i nederkäken, men den har varit på g ett bra tag.

Hon hoppade liksom över ett par placeringar i överkäken och växte ut ett par lite längre bak, därav att jag upptäckte dem först nu.

Nu har hon tio vita vassa.

Snart elva.


Och nu har jag fått all information jag behövde från Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen (hur det blir när jag inte kan skriva in mig på grund av sjuka Barn)jag har kollat upp byte av avdelning i Facket och lite annat smått och gott.

Så nu kan jag vara arbetssökande utan att behöva vara rädd för att ha missat några papper eller så.

Kvar på listan är att aktivera min inskrivning på Arbetsförmedlingen, men det blir när Ungarna är friska.

(om jag inte gör det telefonledes imorgon, för då är inte kontoret bemannat så då går det att ordnas via telefon)

Tvåan har fått Mollipect utskrivet.

VAB i alla fall till och med onsdag.

Dock får jag ingen VAB-ersättning, eftersom jag inte har någon förlorad inkomst (jag har ju vare sig jobb eller a-kasseersättning pga lång karenstid).

Men det är sååå skönt att få lite extra dagar hemma tillsammans allihopa. *Njuter*

Av M - 1 februari 2010 06:37

Jaha.

Idag är föräldraledigheten för Trean definitivt över. *snyft*

Första jobbdagen.

Som blev första arbetssökandedagen.

Som blev första VAB-dagen.

Ringa vårdcentralen för Tvåans hosta står näst på listan.

Ovido - Quiz & Flashcards