Alla inlägg under juli 2010

Av M - 21 juli 2010 22:24

Tanken slog mig.

Att ytterdörren ju måste bytas.

(nån list i underkant gick sönder och lossnade i våras efter alla frysveckor i vintras och den var redan innan otät och dragig. Nu är den centimeterstora glipan ett par tre...)

Och då måste jag tänka.

Byta ytterdörr redan nu?

Och då försöka hitta billigast möjliga att ha "så länge".

Eller min större plan och dröm för huset.

Att försöka locka ihop lite folk som hjälper mig riva altanen.

Vilken befinner sig i en ganska fortskriden förruttnelseprocess.

Och sedan ragga ihop några (andra?) som är duktiga på att snickra farstukvist (kanske till och med en inglasad liten veranda istället?) och känner för lite mat och dricka, musik, skratt och verktygssvingande?

Det behöver ju inte ta så lång tid om man är fler.

Men själv och ensam så varken kan eller vill eller orkar jag.


Och kan jag ro iland det projektet redan nu. Snart. I alla fall innan vintern.

Så måste jag tänka en vända till gällande valet av ytterdörr.

Då blev det liksom lite viktigare.

Än att bara hitta billigast möjliga över vintern.

Jag vill ha dubbeldörrar.

Blå.

Av M - 14 juli 2010 21:51

I förra veckan så svängde SVT förbi en snabbis.

Ett trevligt och viktigt samtal i trädgården, som sedan sändes i ABC-nytt i måndags (se länk).


Sommarvikariatet har börjat och jag stortrivs.

Önskar dock lite regn och svalka snart.

Min kropp är icke anpassad för den här ihållande hettan.


Skapa flashcards