Alla inlägg under februari 2011

Av M - 26 februari 2011 11:52

Vi skippar dammsugningen denna helg.

Går på barnloppis istället.

Öppnar börsen och gör av med kronor och ställer en plastrutschkana i lekrummet. I väntan på gröna strån, solglitter och sommarluft.


Snorar lite. Hostar. Febrar.

Både Mamman och Underbaringarna. Av olika grad.

Pigga och glada, men soffmys lockar och drar.

Inte göra många knop.

Bara vara.


Och vika lite tvätt.

Gosa lite.

Bära gammal tjock-tv som imploderat. (typ).

Och njuta nya färger på plattvariant som den underbaraste överraskade med.

Tänk sån tur att vi blev krassliga just denna helg och inte den förra.


Tänka.

Veta.

Drömma.

Pirra.

Längta.

Le.


***


...och i köket står en oöppnad kartong. Ny dammsugare som bara väntar. Den "gamla" (inte ens ett år fyllda ) lämnades in idag. Och istället för en lånevariant, så fick jag en sprillans ny. Najs.

Men som sagt.

Den får vänta ett tag till.


Snörvel och snor.

Och en hel del skratt.



Av M - 19 februari 2011 13:46
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av M - 19 februari 2011 07:21

Inte visste jag att jag kan och gör och vill så mycket.

Att jag faktiskt är himla bra. Haha.

Tack bästa journalisten Jessica Andersson för att du skrev så fint.


Och jag bara älskar rubriken.


http://salaallehanda.com/narakara/folk/1.1105235-morganas-liv-ar-fyllt-av-lovely-chaos-

Av M - 8 februari 2011 17:27

"Visst är det härligt när solen strålar!" utbrast jag.

"Du är en strålande sol!", fick jag tillbaks.

Mmm jag gillar verkligen mitt jobb.




.

Av M - 5 februari 2011 00:19

Jag är lycklig.

Ville bara säga det.

Så där mitt i natten.

Av M - 2 februari 2011 21:42

Att råka tänka en liten tanke om att det kanske vore najs och fint och trevligt och bra att kanske någon dag någon gång i framtiden byta rum på stora sovrummet och lilla sovrummet... det resulterar i att jag inte kan släppa tanken förrän det är gjort och testat. Ha!


Så det tillbringade vi andra halvan av VAB-dag 2 med att göra.


Tvåan var först lite osäker och tyckte att han kunde börja dela rum och sova utan Mamma när han var lika stor som Ettan.

Men när jag ställde in den lilla utdragssängen i mitt (och Treans) sovrum och sade att han när som helst kunde välja att sova där eller bredvid mig istället, då gick det finemang att få med honom på Ettans och mina tokiga idéer. För Ettan var den största drivkraften i det här projektet. Annars hade jag nog väntat ett liiiiiitet (fast ytterst litet) tag till.

För faktum är att vi är en ommöbleringstokig familj.

Det är ju bara sååååå mycket roligare att möblera om än att städa. Och när man flyttar möbler så får man ju städningen på köpet, liksom, utan att man tänker på det. Tokbra, jue!


I alla fall.

Nu samsas Ettan och Tvåan i stora sovrummet, med plats för både soffa och PS2 och stor lekyta på golvet för alla legolandskap som byggs i parti och minut.

Trean och jag flyttade in i lilla sovrummet (som har varit både Ettans sovrum, pysselrum, gästrum, arbetsrum/bibliotek och hiva-in-det-som-blir-över-rum), vilket blev så himla mysigt.

Och helt plötsligt så löste sig problemet med att vara en bokhylla kort alldeles av sig självt.

För Ettans (och Tvåans) grejer flyttade in i stora linneskåpet i stora sovrummet, så då blev en hel Billyhylla som blev kvar i lilla sovrummet alldeles tom och ledig för alla bokhögar. Klurigt, va? Precis som att det var meningen... hihi.


Och det verkar som att i alla fall de två Största blev mycket nöjda med resultatet.

Innan läggdags satt de båda nersjunkna bredvid varandra i soffan, tittade på film och åt rostade mackor med smältande smör... Ljuvligt underbart!


Pust.

Nu skall jag vila mina axlar och rygg och sjunka ner i soffan ännu en liten stund.

Luften är mättad av vaniljdoft och magen är full av varm choko och lakrits.

Najs som tusan.

Av M - 2 februari 2011 13:13

Lillskruttan blev alldeles trött efter lunchen.

Jag i nyfärgat hår: "Wildfire"

Mmm najs.


  


I övrigt en hittills lugn dag.

Ettan mår bättre och ÄTER! Jippie och jubel!

Lite lego, lite tvspel, lite varm choko. Life is good.

Av M - 1 februari 2011 23:07

Sovdags.

Väntar bara på att sista maskinen tvätt skall bli klar.

Bara bottenskrap kvar i korgen sedan. Skönt.

Vet så väl att jag behöver timmarna av sömn.

Men har svårt att slita mig.

Lyssnar på musik om och om igen.

Sådana där låtar. Röster. Texter. Som berör allra längst in.

Det går i vågor det där. Musiken.

Alltid närvarande.

Men mer eller mindre tydlig.


Just nu är den tydlig. Framträdande.

Som på jobbet igår.

En låt som är min och Ettans, spelades.

Den som jag dansade långsamt till. Med Bebis-honom i famnen. Visksjungandes i hans lilla nyfödingsöra.

Ännu idag dansar vi.

Långsamt. Till samma sång.

Fast utan liten bebiskropp.

Istället lång och gänglig sjuåringskropp som slänger benen runt min midja och kramar mig så hårt och lägger sitt huvud mot min axel och jag snusar i guldigt strävtjockt hår och våra hjärtan dunkar i samma takt precis som alltid och de sju åren är som bortblåsta och det är min förstfödde lilla underbara Unge och jag där tiden står stilla.

Och jag fann mig själv med kärleksgråtklumpen i halsen där jag stod vid köksbänken.

Så ljuvligt.



Skapa flashcards