Alla inlägg under juli 2011

Av M - 14 juli 2011 22:25

Jobb, jobb och jobb.

Men det känns inte som jobb.

Fika kladdkakemuffins, åka på Eckerökryssning och grilla i solen.

(Drömma knasdrömmar - snacka om att ta med sig jobbet hem haha.)

Stortrivs (precis som förra sommaren) och planerar redan hur jag vill önska min semester nästa år (haha JAG kommer kunna ta SEMESTER!!! Inget mer jaga timmar eller inte våga säga nej till pass) så att jag får chans att sommarjobba lite grand i alla fall.

Love it!


För övrigt.

Så känner jag mig känslomässigt vidöppen.

Mottaglig.

Redo.

Nyfiken och pirrig.

Vem kommer trilla in i mitt liv och få mig att falla?

Och vem vill jag ha - i slutänden?




Av M - 7 juli 2011 23:07

Sådana dagar.

När saker händer.

Som oroar och skrämmer.

Och besked kommer.

Så är jag så fantastiskt tacksam för mina Underbaringar, min familj och mina vänner som finns för mig.

Jag är så oerhört privilegierad som har så varma och omtänksamma männniskor runt omkring mig. Kramar och tankar berör och värmer. TACK och kärlek till er alla!


Cellförändringar. Hugaligen vilket hemskt ord. Börjar på samma bokstav som det hemskaste, gör det också. Och de har inte blivit bättre, visade biopsierna.

Slyngdiatermi. Är det som skall göras. I augusti.

Och nu kanske jag har upprepat mig, men det är inte alla som har tillgång till mitt låsta inlägg.


I alla fall.

Jag vill och tänker inte dö från mina Underbaringar på grund av det här. Så är det bara.

Så jag är tacksam för att det finns behandlingar att få och att de flesta fungerar.

Men ikväll.

Kan jag inte hjälpa avgrundsgråt och skräck som härjar.

Klumpen i halsen och brännande tårar.


Och det är i sådana här lägen

Som jag kan önska.

Att det fanns nån famn att sjunka i.

Falla ihop i.

Gråta ut i.

Vara trygg i.

Få vara svag i.

Bli smekt över kinden, omhållen och älskad.

Utan krav på något mer.

Än att bara vilja vara nära.

Bara hålla mig.

Och stryka mig över kinden.

Att få vara svag när det gör ont och allting rasar inuti av rädsla och dödsångest.

Inte behöva vara så stark hela jäkla tiden.

Det kan jag önska.

Av M - 7 juli 2011 18:31
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av M - 4 juli 2011 08:45

Elakartad! Elakartad! Elakartad!

 

Det maler i huvudet. Maler, maler. Idag.

Inte för att jag VET.

Besked kommer väl denna veckan eller nästa.

Men det maler. Dunkar.

 

Elakartad! Elakartad! Elakartad!

 

Och jag kan inte värja mig.

Så jag värjer mig inte.

Tillåter tankarna att finnas där.

Accepterar. Att det är tankar som har sitt existensberättigande.

Tankar som jag måste ha tänkt. Klart.

Men mitt beslut är att inte panika över dem.

Bara se att de finns där.

Klappa lite på dem och bekräfta dem.


Elakartad! Elakartad! Elakartad!

 

Snart, snart så vet jag.

Det skall bli så skönt.


 


Av M - 3 juli 2011 23:21
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av M - 2 juli 2011 16:38

Och jag har pannkakskiosk genom köksfönstret.

Med vetekli i smeten.

(Sssch det är en hemlis!)

Jordgubbssylt och sockriga fingrar.

För utomhus äter vi pannkaksrullar med händerna.

Och varenda smula går åt.


Sen plockar jag rosor.

 


 

Såna där med vassaste taggar.

Och önskar mig doftdator så jag kunde dela med mig.

Av ljuvligt doftande drömmar.

 


Av M - 1 juli 2011 18:04
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Skapa flashcards