Alla inlägg under september 2009

Av M - 28 september 2009 11:33

Jaha.

Dags att skriva lite igen då kanske. (så inte en viss syster/moster yster blir alldeles frustrerad hehe)

Jag har i och för sig inget speciellt att rapportera.

Jo, det har som sagt börjat grävas här utanför. Ända fram till huset.

Fast det var i onsdags.

Inte förrän i morse så hade jag nya karlar i håle...

Haha NÄ, så går det väl inte att skriva?!

Det kan ju misstolkas totalt!!!

Hehe.

(eller är det bara ett utfall av min egen snuskiga fantasi, kanske...)

I alla fall.

Idag är det ett nytt gäng killar som fixar i gropen.

Och det är faktiskt viss ögonfägringsvarning på en av dem.

Mums.

Jag kanske joinar Tvåan på stolen i vardagsrumsfönstret.

Men då måste jag nog önska mig en fönsterputsning i år igen av mor/mormor.

*Fniss*


Imorgon och på onsdag skall jag jobba politiskt och kanske får jag möjlighet att hämta ut min mobiltelefon då.

I så fall: Kamera!!!

Av M - 24 september 2009 09:32

Hon ligger i min famn.

Sover med snoriga andetag.

Hostar till.

Tappar bröstet ur munnen.

Små knubbiga händer buffar in det i munnen igen.

Somnar om.

Av M - 23 september 2009 10:31

Nu grävs det!!!

Fjärrvärme - du är sååå välkommen!

Får se hur lång tid allt tar.

Tvåan önskar säkert att de skulle gräva i en vecka allra minst.

Jag kan säga så mycket, att det INTE blev någon förskolelek idag, trots att han är pigg igen.

Nä, han ville titta på GRÄVSKOPAN.


Hihi undrar om jag skall tigga till mig ett par nya grindstolpshål på en gång...

Av M - 22 september 2009 17:11

Alltså.

Det här är helt otroligt.


Jag har en bio-pappa.

Sedan jag var 3,5 år så har dock min nya pappa bott med mig och min mor. Med honom så har min mor fyra barn och jag är äldst av alla fem syskon.

Det året jag fyllde 15 så fick jag även en lillebror på min bio-pappas sida. Och jag fick hålla min lillebror i kyrkan när han döptes. Det är det första - och enda - kortet jag har på min bror. Och vi har aldrig träffats sedan dess.

Han har dock funnits i mina tankar under alla de tjugo åren som har gått sedan dess. Alltid när någon har frågat hur många syskon jag har, så har jag inkluderat C och min yngsta lillasyster M som min bio-pappa har fått med ytterligare en kvinna.

Senaste gången min bio-far var här och hälsade på (vi har setts väldigt sporadiskt genom åren) så fick jag äntligen tummen ur och frågade efter C's adress. Det har liksom aldrig varit läge tidigare (på grund av vissa omständigheter som jag inte tänker gå in på här), men nu så vågade jag äntligen. Tiden var mogen. Och jag fick adressen. Men jag skrev inte. Adressen har legat i köket och bara väntat.


Så igår så fick jag ett infall.

Min lillebror här hos mor är snart 18 och häckar på Facebook.

Och en tanke planterades i min skalle.

Hmmm kanske att min andra lillebror också gör det?! Han är ju i alla fall tjugo...

Jag sökte på hans namn och fick upp en 15-20 olika förslag. Men inget passade in när jag sökte på den bostadsort som jag hade fått av vår bio-pappa.

Tänkte ett tag att jag ändå skulle skriva ett slags standardmail och fråga varenda en av killarna, men jag avvecklade den tanken. Åtminstone för stunden. Trött var jag och läggdags hade det blivit för länge sedan.

Men då...

För att förtydliga lite.

Jag har den här bilden som presentationsbild.

bläop säger grodan  

Och vad såg jag plötsligt?!

Jo, en bild på en kille som gapade mot kameran och visade hela tungan.

Pirr i magen.

Magkänsla.

Jag tog en rövare och skrev till honom...

Att det med tanke på hans presentationsbild, inte vore helt knasigt om vi vore syskon...


Inatt hade jag fått svar och efter diverse mail så gissa vad: det är min lillebror!!!

Haha helt otroligt.

Vad är oddsen liksom?!

Att vi båda har samma slags presentationsbild och tack vare det så kände jag att jag bara måste skriva och så var det han?!

Helt fantastiskt!!!


Wiiiiiiiiiiiiiie jag har hittat min lillebror!!!

Och han blev morbror till tre Busråttor i ett slag. Hehe.



Av M - 22 september 2009 10:36

Ingen feber, men det känns som att jag har 40 grader. Allra minst.

Och det killas i näsan och värker i halsen.

Om jag hade haft mina halsmandlar kvar så hade jag definitivt haft både halsfluss och halsböld vid det här laget *vis av erfarenhet många gånger om*.

Kan därför inte ta mig in till stan och hämta ut mobilen (med kamera).

Suck suck suck.

Men jag har inte tid eller ork att vara sjuk, så jag kör på som vanligt.

Höstrensar i garderoben i hallen och skohyllan.

Det är SKÖNT med ordning när allt annat känns kaos.

Så kan jag fortsätta inbilla mig att jag har kontroll...


Får massa bus och kramisar av mina goa Ungar istället.

Bättre medicin finns inte.

Av M - 19 september 2009 06:47

Igår fick besticken flytta in i skåpet.

skåp i köket  

Så nu är en rad fylld i alla fall.

(den som är nästlängst ner. Tillräckligt högt för Ettan och Tvåan, men ej nåbart - ännu - för Treans små busfingrar)

Har tyvärr inga bilder. Förstås. Ingen nyhet vid det här laget.

MEN kameran är åtminstone lagad. Eller uthämtningsbar.

Jag skall "bara" ta mig in till la Stada först...


En kaka med Åkeröäpplen från trädgården blev bakad igår också.

Med en lite gnutta pepparkakskrydda i smeten.

Mmm det blev verkligen supergott.

Av M - 16 september 2009 15:35

Jag vill vill vill donera ägg.

Och jag vill vill VILL få en liten Fyra i magen.

Men jag vill inte drömma, längta och önska så här.

För då kommer det aldrig att hända.


Gaaaaah vad jag önskar att jag hade en bebis i magen!!!

Av M - 14 september 2009 13:37

Hemma en vända efter dagens beredningsmöte.

Skall snart hämta Ettan och Tvåan på skola respektive förskola.

Men kanske att Trean och jag hinner med en liten smygvända på Kupan först.

Hmm måste plundra spargrisen min bara hihi.


Gräsklippning hoppar jag över idag, trots att Ettan föreslog det när jag imorse sade att det kanske blir sol idag.

Men äpplen skall vi kratta upp, så kanske jag trotsar morgondaggen (jag får väl se vad gräsklipparen själv har för åsikt om den saken...) och tar en repa över gräsmattorna imorgon förmiddag.


Nu har Trean INTE tålamod med att Mamsen sitter här.

Ljudliga protester och vassa naglar mot min arm.

Hihi och så klappar hon lite händer emellanåt.

Hon är så ljuvligt söt när hon är sur.


Har förresten inte hört ett ljud från tjejen som ville köpa skinnsoffan av mig, så ni får hålla ut i väntan på att mobilkameran är fixad...


Tjingeling.

Skapa flashcards