Alla inlägg under april 2011

Du.

Av M - 30 april 2011 23:22

Till Dig.



When we met it was so good it felt so right like something real
You made up the other half of me and that's how you made me feel

***

Cause I would love you every way I can
I would give you everything I am
If you were my man...



Love.

Av M - 30 april 2011 19:38

Och jag är tillbaka.

Eller bloggen är öppen igen snarare.


Här busas det som vanligt.

Kramas, pysslas, tjafsas och busas i massor.

Som vanligt.


Och så är jag längtig.

Saknig.

Lycklig.

Tretton år av känslor är inte att leka med.

Av M - 15 april 2011 22:39
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av M - 11 april 2011 23:18
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av M - 6 april 2011 12:36

Idag fick vi finbesök.

Halv sju på morgonen.

Först så kom mormor.

Och sedan en reporter från P4 Morgon.

Han fick en kopp kaffe och som tack fick jag det här.

Jag är så nöjd med intervjun (även om jag som vanligt tycker att jag hade kunnat säga så mycket mer och så mycket bättre... men på det stora hela så fick jag fram en hel del bra. Tycker jag haha) och jag hann höra sista minuten av den på radion, efter att jag lämnat Ettan på skolan. Sedan blev det par timmar av nervös väntan på att få höra hela resultatet.


Vadan detta besök i arla morgonstund då?

Jo.

Idag är det debatt i Riksdagen om att häva förbudet gällande ensamståendes rätt till insemination.

Och jag hejar heja hejar på att det äntligen skall bli en lagändring och ett slut på diskrimineringen av oss ensamstående med barnlängtan!


Det finns en hel hög med motioner genom åren som handlar om det här.

Kanske är det här året som det händer!


***


Nähä.

Det är inte året det händer.

Jag och mina medmänniskor blir fortsatt diskriminerade.

Det är beklämmande.

GRRRRR och MORRRRRRRRRRRRRR!!!

Av M - 4 april 2011 11:56

Istället för att sitta som nämndeman i Förvaltningsrätten (åååh det var riktigt intressanta mål idag också), så VAB:ar jag med liten Sjukling.

 

Dock ligger hon inte så här stilla. Längre. Det är fullt ös som gäller. Mellan hostattackar, snorfloder och igenkletade ögon. Feber har hon visst också.

Mammas lilla Plutta.

Som inte alls mår bra.

Men ändock är pigg och glad.

Därför är det ganska njutbart att få tillfälle att rå om varandra ett par extra dagar.

Plocka lite i pysselrummet, leka med Bakugans, titta på Bolibompa, byta bajs på dockorna, hänga och vika tvätt och plocka lite disk.


När affären hade öppnat skulle vi gå och handla yoghurt och potatisbullar. Och slinka in till jobbet för att berätta att jag blir hemma åtminstone imorgon också.

Då såg vi något lysande fint i vår ena rabatt.

 

ÄNTLIGEN ett riktigt vårtecken.

Och plötsligt såg jag att nästan all snö smält bort utanför häcken. Att det är mer grus än snöhögar i gångarna. Och att gräsmattan syns.

Av M - 3 april 2011 08:12

Söndag morgon.

Och det är dimma ute.

Ljuvliga dimma. Plusgrader i luften.

Idag blir det mångaårskalas. Mys.


Trean mår mycket bättre än igår.

Då var vi till och med iväg till Närakuten i Uppsala efter en riktig gråt-och-ont-natt, men alla prover var bra. *pust*


Har äntligen tagit mig för att fixa in bilder från första utefikat.

  Trean med munnen full.


   Tvåan njuter saft för fulla muggar. Haha.


  Fika i min smak: varm choklad och choklad.


  Och så en liten egobild på vampyrhåret. Ja, färgen heter så alltså. Vampire red.

Av M - 1 april 2011 10:00

Hostigdagar blev pysseldagar.


Först helgens duplobygge:

                                 

(haha så lustigt att det ser ut som att nedre delen av bilden är suddig, bara för att tågrälsen byggs med ljusgrå delar istället för svarta. Det blev en sådan tydlig gräns, så nederdelen känns nästan solsuddig) 

  

Sedan blev det host och krax för hela slanten och pärlor träddes på tråd...

 

 

Smyckestillverkning av Tvåan och snorkraxig Trean.

  Vi äter i vardagsrummet ett par dagar...


  Ettans tjusiga halsband. Men Ssssccch, säg inget till morbror som fyller år snart!!


 

Avlånga kuddar blir till utmärkta smurfbrädor (som Tvåan kallar dem hihi).


 

Och självklart måste doktorn komma på besök i detta hosthostkraxande hem.


 

Kulsäsong för Ettan. Minisar och lite större, i nyanser av himmel och hav.


Skapa flashcards