Direktlänk till inlägg 11 maj 2020

Måndag

Av M - 11 maj 2020 07:41

Måndag igen.

Helgen har gått alldeles för snabbt. Utefix och innefix. Takläcka och förrådsröj.

Storhandling och trädgårdslek. Färgat hår på Tjejerna. Och gosat med kattungar medan vi väntar på att nästa katta skall föda.

Ett härligt spontant utebabbel hos bästaste A i fredags. Precis vad jag behövde. En varsinn filt i gräset och så bara babbla i en halvtimma. Dessutom så fick jag världens finaste present: en stickad kofta i de härligaste färger. Aaaah jag bodde i den resten av dagen. Skall komma åt att fotografera den också och lägga in här.

Haft en del intressanta chattar. En del totalt ointressanta.

Men till syvende och sist.

Mina tankar är på helt annat håll just nu och jag kan inte hjälpa det. Genom musiken sätter jag ord på alla känslor och det både triggar längtan och omfamnar den.


Jag behöver ställa in mig mentalt för jobbdagarna.

Jag älskar mina arbetsuppgifter och att ha tiden att skapa själv.

Men i övrigt så är det rätt tufft stundvis, vad gäller det runt omkring.

Jag skulle verkligen behöva en fridag per vecka, för mig själv, på café och teckna och skriva.

Komma bort. Bara få vara ensam med mig själv och min rätt så sjuka hjärna haha. Få skapa.

Och får jag inget annat gjort den dagen än att bara dricka chai latte och titta på folk, så kanske jag skapar på kvällen efter att ha tankat energi och samlat inspiration under dagen.

Åh så jag skulle behöva det.


Gaah.

Nu behöver jag ta tag i allt sånt där trist.

Försäkringsbolag till exempel.



Uppdatering:

Jaha nähä.

Försäkringsbolaget täcker inte takläckage eftersom jag bara har BAS-försäkringen och inte den stora.

Suck.

Men byns takläggare (vars firma heter som min uppväxtort haha...vilket bra sammanträffande) kommer över efter jobbet ikväll och kollar.

Läckan är precis vid ett par vinklar, så kanske är det bara någon plåt eller takpannor som har åkt snett?

Jag har dock klurat inatt och tänkt att det kanske vore värt att byta tak till plåt i alla fall?

Jaja.

Nu släpper jag det för idag.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av M - 18 juni 2020 11:49

Nu har det återigen gått alltför lång tid. Och det är inte brist på saker att skriva om. Tvärtom. Massor behöver komma ut och ner i skrift. Jag har dock insett två saker och det är verkligen inga undanflykter: *Jag behöver en dator. Som står på...

Av M - 8 juni 2020 23:42

Om musik förut varit lika nödvändigt som luft för att kunna andas, så är den nu allt. Jag lever musik...är musik....så där så hela kroppen vibrerar darrar känner i minsta lillacell och nervtråd. Melodier, rytmer, texter, röster... när ens hela varels...

Av M - 5 juni 2020 08:21

Åh jag måste komma igång att skriva igen. Tappade lite sugen då ett låååångt inlägg bara försvann vid publicering bara för att min mobil växlar uppkoppling mellan wi-fi och mobildata när jag skriver i sovrummet. Gaaah. Och på jobbet så har kolleg...

Av M - 23 maj 2020 07:03

En vecka kvar och jag kan knappt bärga mig...jag är otroligt obra på tålamod haha.   I veckan som kommer är det en massa möten och grejer på schemat. Jag får se om det blir fortsatt vabb eller inte. Den där hostan har ju en tendens att sitta i, s...

Av M - 22 maj 2020 19:04

Att längta så jag knappt vet var jag skall ta vägen...   Veckan har bestått av vabb sedan måndag efter lunch. Njutiga hemmadagar och idag åkte vi till en badplats för årets första dopp. Barnen badade, inte jag haha. Jag kunde ju absolut lagligt s...

Ovido - Quiz & Flashcards