Direktlänk till inlägg 7 juli 2011

Tack!

Av M - 7 juli 2011 23:07

Sådana dagar.

När saker händer.

Som oroar och skrämmer.

Och besked kommer.

Så är jag så fantastiskt tacksam för mina Underbaringar, min familj och mina vänner som finns för mig.

Jag är så oerhört privilegierad som har så varma och omtänksamma männniskor runt omkring mig. Kramar och tankar berör och värmer. TACK och kärlek till er alla!


Cellförändringar. Hugaligen vilket hemskt ord. Börjar på samma bokstav som det hemskaste, gör det också. Och de har inte blivit bättre, visade biopsierna.

Slyngdiatermi. Är det som skall göras. I augusti.

Och nu kanske jag har upprepat mig, men det är inte alla som har tillgång till mitt låsta inlägg.


I alla fall.

Jag vill och tänker inte dö från mina Underbaringar på grund av det här. Så är det bara.

Så jag är tacksam för att det finns behandlingar att få och att de flesta fungerar.

Men ikväll.

Kan jag inte hjälpa avgrundsgråt och skräck som härjar.

Klumpen i halsen och brännande tårar.


Och det är i sådana här lägen

Som jag kan önska.

Att det fanns nån famn att sjunka i.

Falla ihop i.

Gråta ut i.

Vara trygg i.

Få vara svag i.

Bli smekt över kinden, omhållen och älskad.

Utan krav på något mer.

Än att bara vilja vara nära.

Bara hålla mig.

Och stryka mig över kinden.

Att få vara svag när det gör ont och allting rasar inuti av rädsla och dödsångest.

Inte behöva vara så stark hela jäkla tiden.

Det kan jag önska.

 
 
Lotta

Lotta

7 juli 2011 23:29

Ger dig en oändligt stor och varm kram!

http://www.palequeen.blogspot.com

 
Ingen bild

famnen

8 juli 2011 01:25

............... x

 
Ingen bild

Annika

8 juli 2011 09:33

Jag skickar en kram och vet att du kommer att klara allt! Att våga vara svag är nästan starkare än att vara stark. :) Kraaam!

 
Ingen bild

JsN

8 juli 2011 11:08

Instämmer med Annika!

Du är stark, men du måste också låta dig få vara liten och svag.

 
Ingen bild

Åsa

8 juli 2011 18:09

Håller med de som skrivit före, att våga vara svag är att vara stark! Ger en varm kram och håller om, hårt och länge!

 
veronica (inka)

veronica (inka)

11 juli 2011 09:45

stor kram till dig. detta kommer du fixa

http://www.minbebis.com/blogg/inka

 
Linda

Linda

11 juli 2011 19:56

Sänder massor av kramar och varma tankar.

http://www.metrobloggen.se/storkleverans

 
poppoeten

poppoeten

12 juli 2011 18:15

Så så svårt att säga ord som ger det finaste. Men du får en varm kram som håller för tårar från mig. Kram!

http://poppoesi.wordpress.com

 
Lycke

Lycke

3 augusti 2011 11:11

åååh gumman, fina fina du, nu fick du mig att tåras, svämma över, men inte för att jag nu tror att det är nån fara.., det här kommer att gå fint. utan för det fina du skriver, och för att jag tror du har många som älskar dig..

kramar om, Lycke

http://till-vidas-ara.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av M - 18 juni 2020 11:49

Nu har det återigen gått alltför lång tid. Och det är inte brist på saker att skriva om. Tvärtom. Massor behöver komma ut och ner i skrift. Jag har dock insett två saker och det är verkligen inga undanflykter: *Jag behöver en dator. Som står på...

Av M - 8 juni 2020 23:42

Om musik förut varit lika nödvändigt som luft för att kunna andas, så är den nu allt. Jag lever musik...är musik....så där så hela kroppen vibrerar darrar känner i minsta lillacell och nervtråd. Melodier, rytmer, texter, röster... när ens hela varels...

Av M - 5 juni 2020 08:21

Åh jag måste komma igång att skriva igen. Tappade lite sugen då ett låååångt inlägg bara försvann vid publicering bara för att min mobil växlar uppkoppling mellan wi-fi och mobildata när jag skriver i sovrummet. Gaaah. Och på jobbet så har kolleg...

Av M - 23 maj 2020 07:03

En vecka kvar och jag kan knappt bärga mig...jag är otroligt obra på tålamod haha.   I veckan som kommer är det en massa möten och grejer på schemat. Jag får se om det blir fortsatt vabb eller inte. Den där hostan har ju en tendens att sitta i, s...

Av M - 22 maj 2020 19:04

Att längta så jag knappt vet var jag skall ta vägen...   Veckan har bestått av vabb sedan måndag efter lunch. Njutiga hemmadagar och idag åkte vi till en badplats för årets första dopp. Barnen badade, inte jag haha. Jag kunde ju absolut lagligt s...

Ovido - Quiz & Flashcards