Direktlänk till inlägg 6 augusti 2009

Hurra för livet!

Av M - 6 augusti 2009 20:39

Hipp hipp HURRA!

För två goa tjejer som fick en dotter igår!

Äntligen - välkommen till världen lilltösen F.


Idag har vi haft en varm dag.

En slöa-och-lekdag.

Spela tv-spel och bygga Star Warslego-dag.

En lite bråkdag.

Men mycket kramdag.


Men även en lekdag.

Fixa i snickarboadag (Ettan och kompis snickrade hyllor och städade och gjorde fint och hade husvisning sedan hihi).

Diska-lite-för-hand-med-snyggaste-diskborstendag har det också varit.


Och städa matkällarendag.


För det gjorde vi - vi städade matkällaren!

ÄNTLIGEN!!!

Vi sopade trappen ner, lilla "hallen" och sedan hela matkällaren.

Golv, väggar och tak.

Fast jag använde INTE den nya schnyggvesopborsten som jag köpte igår.

Nähä minsann.

Den får BARA användas inomhus. Så det så.


Dammsugaren fick jobba i matkällaren också.

Damm, grus, sand och kaffe...

Och sedan skurade vi källartrappan och "hallen" med vatten blandat med citronsåpa (mmm vad den luktar GOTT!) och handsprit. För ett år sedan så hittade vi nämligen en död katt därnere. Det luktade inte så trevligt då och det luktade inte så najs idag heller... Inte för att det luktade lik direkt, men det luktade mögligt kaffepulver, som var det vi strödde ut för att få bort kadaverlukten. Då för över ett år sedan.

Men nu är det klart.

Och väldoftande.


Ungarna och jag kände oss omåttligt nöjda med oss själva när vi var klara.

Tänk att vi "bara" behövde bo här i nästan tre år innan vi tog tag i det...

Hehe.

Men bättre sent än aldrig.

Nu har vi en härlig matkällare att förvara hur mycket äpplen och gelé och potatis som helst i.

Och i väntan på passande hyllor, så tänker jag resolut släpa ner diverse undanstoppade bord och liknande att förvara grejer i och på. Perfekt!


.......och min mor hade idéer redan när vi flyttade in att det vore ett perfekt ställe för en Halloweenfest.

Hmmm... inte helt fel.


Nu skall jag fortsätta att sticka små yttepyttesockor..

Garn: Fabel

Stickor: nr 2

Maskantal: 40

Och den som tror att det går fort och snabbt att sticka bara för att det är litet... Nope. Inte för mig i alla fall. För det är PILLIGT att sticka på så här smala strumpstickor. Gaaaaaaaaah! Men det blir gulligt som tusan.

Och så har jag kommit på att jag skall införskaffa strumpstickor i trä istället för i metall, för då blir det nog inte lika glidigt. Eller vad tror/vet du, Anitha?

... jag har hittills hunnit så långt som till plektrumstorlek... haha.

 
 
/Anitha

/Anitha

7 augusti 2009 01:28

Vad skönt att du fick matkällaren städad! Själv fick jag aldrig tummen ur riktigt när det gällde städandet, utan la istället en förfärlig massa möda på den där jobbansökningen istället. Sen var det plötsligt dags för mat, och så var jag tvungen att handla, och sen...var det plötsligt natt. Förstår inte det där. Det där svarta hålet som glider igenom lägenheten nu och då, och snor åt sig mina pengar, viktiga papper och en och annan strumpa, tycks även raska åt sig en och annan timme också, när den nu ändå är i farten. Mina dygn är typ nere på ca 11 timmar nu *tro*.

Förresten är jag sååå avis på snygga diskborsten och sopborsten! Vill ha! I synnerhet diskborsten, en sån skulle jag behöva, innan alla bananflugor bär iväg med all disk för mig (vilket iofs skulle lösa hela problematiken med diskandet...hmm...).

Trästickor är kanonbra! Och precis som du misstänker, så vill inte stickorna glida iväg på samma sätt. Dessutom är de underbara att sticka med eftersom de inte väger något alls. Man tror ju inte man anstränger sig när man stickar med vanliga stickor, men efter att ha använt trästickor så är det bara att konstatera att det är stor skillnad. Jag rekommenderar dem definitivt! Ska köpa på mig flera själv också, har bara en uppsättning strumpstickor i trä just nu.

Kram!

http://aurora-borealis.bloggagratis.se

 
annkan

annkan

7 augusti 2009 15:12

Men ååå, vilka läckra städdoningar du köpte! Ja, de var verkligen superläckra!!

Ohh, så skönt att ha källaren städad! Men, jag måste säga att jag vart liite paff när jag läste om katten.. Det är inget som jag kommer ihåg att du berättat iaf. Blä, förstår att stanken var hemsk!:-/
Men tänk så mysigt att faktiskt kunna använda källaren. :-)

Hihi, vilka superdupersöta små sockar. :-)

Kraaam.

http://annkan.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Lilla T

8 augusti 2009 22:16

Vilka snygga städgrejer du köpt!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av M - 18 juni 2020 11:49

Nu har det återigen gått alltför lång tid. Och det är inte brist på saker att skriva om. Tvärtom. Massor behöver komma ut och ner i skrift. Jag har dock insett två saker och det är verkligen inga undanflykter: *Jag behöver en dator. Som står på...

Av M - 8 juni 2020 23:42

Om musik förut varit lika nödvändigt som luft för att kunna andas, så är den nu allt. Jag lever musik...är musik....så där så hela kroppen vibrerar darrar känner i minsta lillacell och nervtråd. Melodier, rytmer, texter, röster... när ens hela varels...

Av M - 5 juni 2020 08:21

Åh jag måste komma igång att skriva igen. Tappade lite sugen då ett låååångt inlägg bara försvann vid publicering bara för att min mobil växlar uppkoppling mellan wi-fi och mobildata när jag skriver i sovrummet. Gaaah. Och på jobbet så har kolleg...

Av M - 23 maj 2020 07:03

En vecka kvar och jag kan knappt bärga mig...jag är otroligt obra på tålamod haha.   I veckan som kommer är det en massa möten och grejer på schemat. Jag får se om det blir fortsatt vabb eller inte. Den där hostan har ju en tendens att sitta i, s...

Av M - 22 maj 2020 19:04

Att längta så jag knappt vet var jag skall ta vägen...   Veckan har bestått av vabb sedan måndag efter lunch. Njutiga hemmadagar och idag åkte vi till en badplats för årets första dopp. Barnen badade, inte jag haha. Jag kunde ju absolut lagligt s...

Ovido - Quiz & Flashcards