Alla inlägg den 14 juli 2009

Av M - 14 juli 2009 14:30

I den här tröjan skrotar jag runt idag.

Den stickade jag för över tre år sedan och den ser lika fin ut idag.

Handfärgad ekologisk bomull. (fotot taget vid vår lilla rabatt vid förra bostaden).

 

Älskar modellen, så jag stickade även en i en lite annan färgställning.

Blir sååå sugen på att sticka en ny nu, men drar mig lite för det eftersom det är så tunna stickor (3 ½) för att vara en så stor tröja, så det kommer att ta en mindre evighet för mig att bli klar. Hinner ju bara med ett par varv per dag just för tillfället. Om ens det.


Och så kommer det en bild på regnbågströjan jag nämnde i ett tidigare inlägg. Här var min Etta inte gammal...


Några favoritplagg - för både mig och Ungarna - är dessa fordonsmössor och tröjor. Jag har stickat dem i alla möjliiga färgkombinationer. Och Trean har en liten traktormössa när vi är ute på regnpromenad. Kanske blir det även en traktorklänning till Trean så småningom.

Alla garner är handfärgat ekologisk bomull. Mönster och design från Yll & Tyll.

Stickade dessa för ett antal år sedan och grundmönstret har använts flitigt. Så flitigt att jag var tvungen att köpa ett nytt mönsterpapper sist jag var in på Yll & Tyll.

.....ååååh nu kliar det riktigt ordentligt i fingrarna på att göra en klänning till Trean. I brun ekobomull. Med gröna traktorer på. Eller en knallrosa klänning kanske. Med ärtgröna brandbilar. *Brinner brinner av alla idéer som bara popp popp poppar upp*

 

Ettan modellar... (hihi jag har ju sagt att han gillar hårdrocksstilen...)


Av M - 14 juli 2009 10:56

Idag är en sådan dag när jag ser stöket.

Grejer överallt.

Leksaker överallt.

Papper överallt.

Damm överallt.

Grus överallt.

Tvätt överallt.

Pryttlar, pinaler, skräp, rens, GREJER överallt.

Ogräs överallt.

Vildvuxet överallt.

Rosor utan portaler.

Pioner utan stöd.

Trasiga dörrar och överfylld eldningstunna.

Grusgångar utan grus.

Grusgångar utan matjord och gräsfrön.

Grusgångar med ogräs, ogräs, ogräs.


Blir tokig snart av att det inte går att vara ute.

Tvåan, Trean och jag är alldeles sönderstuckna.

Har aldrig varit med om så här mycket stickmygg och har man dessutom gott blod så...

Behöver luft!!!

Men hur gör man om det inte går att vara ute?!

Kanske drar vi till en stad och leker i lekpark?

Måste bara kolla myggläget där först.


Imorgon blir kanske en bättre estetisk dag.

Med andra ögon på.


Nu skall jag läsa informationsblad om hydrauliska minigrävmaskiner för Tvåan som är arg som ett litet bi. Eller en stickmygga kanske.

Hihi. Gosigos. *Lycka*

Ovido - Quiz & Flashcards