Direktlänk till inlägg 14 juli 2009

Stök

Av M - 14 juli 2009 10:56

Idag är en sådan dag när jag ser stöket.

Grejer överallt.

Leksaker överallt.

Papper överallt.

Damm överallt.

Grus överallt.

Tvätt överallt.

Pryttlar, pinaler, skräp, rens, GREJER överallt.

Ogräs överallt.

Vildvuxet överallt.

Rosor utan portaler.

Pioner utan stöd.

Trasiga dörrar och överfylld eldningstunna.

Grusgångar utan grus.

Grusgångar utan matjord och gräsfrön.

Grusgångar med ogräs, ogräs, ogräs.


Blir tokig snart av att det inte går att vara ute.

Tvåan, Trean och jag är alldeles sönderstuckna.

Har aldrig varit med om så här mycket stickmygg och har man dessutom gott blod så...

Behöver luft!!!

Men hur gör man om det inte går att vara ute?!

Kanske drar vi till en stad och leker i lekpark?

Måste bara kolla myggläget där först.


Imorgon blir kanske en bättre estetisk dag.

Med andra ögon på.


Nu skall jag läsa informationsblad om hydrauliska minigrävmaskiner för Tvåan som är arg som ett litet bi. Eller en stickmygga kanske.

Hihi. Gosigos. *Lycka*

 
 
annkan

annkan

14 juli 2009 23:40

Hihi, kan tro att det blir både grus och gräs i er hall.
Och leksaker och annat... Men det är ju det som är så härligt när man har små barn- det FÅR vara stökigt, tycker jag. :-D

http://annkan.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Morgana

15 juli 2009 12:36

annkan: nu är gräset klippt i alla fall och genast känns det lite bättre ;-)
Och jaa, mig gör det ingenting att det är stökigt. Det hör liksom till. :-)
Men när det är stökigt OCH dammigt/grusigt/smutsigt... då vill jag bara kunna knäppa med fingrarna och få det rent haha.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av M - 18 juni 2020 11:49

Nu har det återigen gått alltför lång tid. Och det är inte brist på saker att skriva om. Tvärtom. Massor behöver komma ut och ner i skrift. Jag har dock insett två saker och det är verkligen inga undanflykter: *Jag behöver en dator. Som står på...

Av M - 8 juni 2020 23:42

Om musik förut varit lika nödvändigt som luft för att kunna andas, så är den nu allt. Jag lever musik...är musik....så där så hela kroppen vibrerar darrar känner i minsta lillacell och nervtråd. Melodier, rytmer, texter, röster... när ens hela varels...

Av M - 5 juni 2020 08:21

Åh jag måste komma igång att skriva igen. Tappade lite sugen då ett låååångt inlägg bara försvann vid publicering bara för att min mobil växlar uppkoppling mellan wi-fi och mobildata när jag skriver i sovrummet. Gaaah. Och på jobbet så har kolleg...

Av M - 23 maj 2020 07:03

En vecka kvar och jag kan knappt bärga mig...jag är otroligt obra på tålamod haha.   I veckan som kommer är det en massa möten och grejer på schemat. Jag får se om det blir fortsatt vabb eller inte. Den där hostan har ju en tendens att sitta i, s...

Av M - 22 maj 2020 19:04

Att längta så jag knappt vet var jag skall ta vägen...   Veckan har bestått av vabb sedan måndag efter lunch. Njutiga hemmadagar och idag åkte vi till en badplats för årets första dopp. Barnen badade, inte jag haha. Jag kunde ju absolut lagligt s...

Ovido - Quiz & Flashcards