Direktlänk till inlägg 14 juli 2009

...ekologiska traktorer... Eller Stick(a) och brinn! kanske... hehe

Av M - 14 juli 2009 14:30

I den här tröjan skrotar jag runt idag.

Den stickade jag för över tre år sedan och den ser lika fin ut idag.

Handfärgad ekologisk bomull. (fotot taget vid vår lilla rabatt vid förra bostaden).

 

Älskar modellen, så jag stickade även en i en lite annan färgställning.

Blir sååå sugen på att sticka en ny nu, men drar mig lite för det eftersom det är så tunna stickor (3 ½) för att vara en så stor tröja, så det kommer att ta en mindre evighet för mig att bli klar. Hinner ju bara med ett par varv per dag just för tillfället. Om ens det.


Och så kommer det en bild på regnbågströjan jag nämnde i ett tidigare inlägg. Här var min Etta inte gammal...


Några favoritplagg - för både mig och Ungarna - är dessa fordonsmössor och tröjor. Jag har stickat dem i alla möjliiga färgkombinationer. Och Trean har en liten traktormössa när vi är ute på regnpromenad. Kanske blir det även en traktorklänning till Trean så småningom.

Alla garner är handfärgat ekologisk bomull. Mönster och design från Yll & Tyll.

Stickade dessa för ett antal år sedan och grundmönstret har använts flitigt. Så flitigt att jag var tvungen att köpa ett nytt mönsterpapper sist jag var in på Yll & Tyll.

.....ååååh nu kliar det riktigt ordentligt i fingrarna på att göra en klänning till Trean. I brun ekobomull. Med gröna traktorer på. Eller en knallrosa klänning kanske. Med ärtgröna brandbilar. *Brinner brinner av alla idéer som bara popp popp poppar upp*

 

Ettan modellar... (hihi jag har ju sagt att han gillar hårdrocksstilen...)


 
 
annkan

annkan

14 juli 2009 23:38

Å, vilka härliga tröjor!
En sån skulle jag gärna ha- frusen som jag är.;-)
Mmmm, tror jag minns den där traktortröjan, den ser bekant ut.
Superfina allihopa! :-)

http://annkan.bloggagratis.se

 
annkan

annkan

14 juli 2009 23:39

Glömde ju... Ettan måste vara världens charmigaste hårdrockare! :-p

http://annkan.bloggagratis.se

 
rosalucia

rosalucia

15 juli 2009 10:48

Verkligen en jättefin tröjmodell, med trekvatrsärmar!!! Skulle gärna ha en sån...
Men smala stickor..nää, har inte det tålamodet, tyvärr.
Men det blir ju såå fint!!!!
Härliga ungar verkar du också ha! Och du jag tror jag äter frukost hos dej...kladdkaka med jordgubbar...mmm...

http://rosalucia.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Morgana

15 juli 2009 12:35

Annkan: hihi ja han är helcool när han rockar. Favoriten är Lordi och han har noggrannt kollat in hur de såg ut i Eurovision och gör likadant med armar och gester. :-)

rosalucia: ja, det är min favoritmodell också. Båtringning och trekvartsärm. :-)
Det blir nog så att jag lägger upp för en tröja i alla fall, så blir det kanske klar till nästa sommar åtminstone ;-)

 
Ingen bild

Jonte

15 juli 2009 13:29

snygga grejer:)dukti du e

 
Ingen bild

Morgana

21 juli 2009 08:23

Jonte: tack :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av M - 18 juni 2020 11:49

Nu har det återigen gått alltför lång tid. Och det är inte brist på saker att skriva om. Tvärtom. Massor behöver komma ut och ner i skrift. Jag har dock insett två saker och det är verkligen inga undanflykter: *Jag behöver en dator. Som står på...

Av M - 8 juni 2020 23:42

Om musik förut varit lika nödvändigt som luft för att kunna andas, så är den nu allt. Jag lever musik...är musik....så där så hela kroppen vibrerar darrar känner i minsta lillacell och nervtråd. Melodier, rytmer, texter, röster... när ens hela varels...

Av M - 5 juni 2020 08:21

Åh jag måste komma igång att skriva igen. Tappade lite sugen då ett låååångt inlägg bara försvann vid publicering bara för att min mobil växlar uppkoppling mellan wi-fi och mobildata när jag skriver i sovrummet. Gaaah. Och på jobbet så har kolleg...

Av M - 23 maj 2020 07:03

En vecka kvar och jag kan knappt bärga mig...jag är otroligt obra på tålamod haha.   I veckan som kommer är det en massa möten och grejer på schemat. Jag får se om det blir fortsatt vabb eller inte. Den där hostan har ju en tendens att sitta i, s...

Av M - 22 maj 2020 19:04

Att längta så jag knappt vet var jag skall ta vägen...   Veckan har bestått av vabb sedan måndag efter lunch. Njutiga hemmadagar och idag åkte vi till en badplats för årets första dopp. Barnen badade, inte jag haha. Jag kunde ju absolut lagligt s...

Ovido - Quiz & Flashcards