Alla inlägg den 24 maj 2011

Av M - 24 maj 2011 21:51

Jisses vad duktig jag är på att uppdatera bloggen.

Eller inte.

Igår var det besök på vårdcentralen med Tvåan för att  kolla upp hans otäcka hosta.

Idag blev det till att rusa till förskolan efter lunch för att hämta febrig Trean.

Virus virus virus.

Jag börjar bli TRÖTT på virus!

Som aldrig vill försvinna och hela tiden muterar och går runt, runt, runt hos oss alla i familjen.

Vi som "aldrig" brukar vara sjuka i princip.

Men denna vinter och vår har varit helt makalös.

Jaja, jag får öva mig på att VAB:a om inte annat.

Och eftersom Underbaringarna är rätt pigga för att vara sjuka, så hinner vi busa och leka en hel massa också.


Imorgon har Ettan idrottsdag i grannbyn.

Och om vädret tillåter så blir det premiärklippning av vår gräsmatta.

Hittills har jag kunnat slippa undan på grund av (eehm "tack vare" är väl kanske en ärligare formulering) klipparen som inte velat starta. Men eftersom Ungarna har en sådan fantastisk morfar som kan byta membran (eller vad tusan det heter) och skruva och pilla, så har jag ingenting att skylla på längre.


Dags att somna till lite play-tv.

Project Runway missade jag igår, till förmån för överraskningsresa med Ettan.

Destination: biograf. Film: Pirates of the Caribbean. Resultat: över förväntan, men 3D-film är för mig överskattat. Både Ettan och jag föredrar vanlig film.

Tänkte därför se Project Runway på tv3play igår, men somnade mitt i alltihopa.

Nytt försök ikväll då, med andra ord.



Ovido - Quiz & Flashcards