Alla inlägg den 25 januari 2011

Av M - 25 januari 2011 10:15

Andra VAB-dagen.

Trean kräktes igår morse.

Glad och pigg under dagen, men slocknade i famnen titt som tätt.

Hungrig och åt - fast bara en bråkdel av vad hon brukar kunna smälla i sig.

Vid läggdags klagade hon över illamående och sprang på toa stup i kvarten.

Så hela gänget blir hemma även idag.


Mysigt med ett par lugna dagar, även om det verkligen inte är roligt när det är på grund av att någon/några mår dåligt.

Vi leker, kramas, lyssnar på musik, spelar spel och tv-spel, bygger kojor och bildar hemlig klubb.

Najs som tusan!


Imorgon blir det dock förskola, skola och jobb. Om inget oförutsett inträffar innan dess förstås.


Lyckliga dagar för övrigt och i stort.

Intensivt lugn.

Energi som ger energi.

Och så har jag.

Många tankar i huvudet.

Längtar och saknar och vet inte riktigt nånting om nånting.

Men det är lugnt.

Jag har ingen brådska.


Och så tänker jag att jag nog måste starta upp min lilla gårdsbutik snart.

För frysen svämmar över av bullar och jag är fortfarande baksugen.

Hantverk och loppis och bullar i solvarm trädgård.

Fast jag lär nog ställa till med ett hejdundrande bullkalas innan dess. För trädgården är definitivt inte solvarm än. Uthuslängan är fylld med vagnar, utemöbler och skräp. Och min (gammel)mormorslånade Electrolux från -79 tigger och ber om att få knåda bulldeg igen inom väldans kort...


Jaja, nog svamlat.

Nu skall jag poppa till "Blinka lilla stjärna" med Trean.


Ovido - Quiz & Flashcards