Alla inlägg den 7 juni 2010

Av M - 7 juni 2010 09:20

Tungt mot min mage.

Sover Trean.

Djupa andetag.

Känner livet kittla min hals vid varje utandning.

Det är tröttsamt att vakna tidigt, tydligen.

Gråt och ilska är också tröttande.

Fingrarna rör sig mot konstverket på mitt bröst.

Små ryckningar.

Drömmer.


Jobbdags idag.

Snart går jag dit.

Med sommar i magen.

Tankar.

Tänker.

Soltankar, trots moln och kylvindar i trädtoppar.


Förra veckan tänkte jag att det är jobbigt att vara den som sårar.

Även om det bara gått en kort tid.

Men att jag är för gammal för att nöja mig med bara "nästan rätt".

Och jag känner med hela kroppen att  det är frigörande  och rätt att stå för sina känslor och fatta beslut därefter.

Fri-görande.

Att göra fritt.

Att göra fri.


Nu har jag bara sommar i magen.

Och tänker tankar.

Med sol i.

Kanske även en och annan om eventuell motorcykeltur med fartvindar i mina trassliga rödlockar.



Ovido - Quiz & Flashcards