Direktlänk till inlägg 28 juli 2009

Bara en vanlig tisdag

Av M - 28 juli 2009 20:57

Granntjejen var här och lekte tidigare idag.

Ettan, Tvåan och hon hade bokstund i sovrummet och hon läste högt för Tvåan som bara plockade fram bok efter bok efter bok.

Så här såg vår (den nya!) säng ut efter att de läst klart.

Efter det blev det lite lunch med tillhörande efterrätt: glasspinne. Plus lite kladdkaka som jag hade vispat ihop ett par timmar innan. Mums.

Behöver jag skriva att granntjejen stannade och åt med oss?


Detta är min utsikt just nu:

Helgens skörd av tvätt från veckan som gått.

Koppen på bilden är dock inte tom just nu.

Den är full med kolapapper haha.

Men det tänker jag INTE  ge er bildbevis på... lite karaktär måste jag låta er tro att jag besitter.

Tror ni mig om jag skriver att det är en så där två, tre, allra högst fyra kolapapper?!

...nähä... nä, jag trodde inte det heller. *Fniss*


Nu skall jag slita mig härifrån och låta fingrar och sinne sjunka ner i denna hög av underbar mjukhet och inpsiration.

Tittar man riktigt noga så kan man se en påbörjad liten sko och ett par knallrosa skor som endast saknar lite knappar och prydnadsbroderier.


Klurar på om jag skall ta och gå upp och rota fram min Chess-dvd.

Jag trängtar efter lite mäktig musik.

Speciellt efter att ha tittat på Allsång och fått strupen ihopsnörd av rördhet då Toralf Nilsson och Theresia Widarsson från Glada Hudik Teatern sjöng "In the Ghetto". Det skulle definitivt inte sitta helt fel med något att verkligen låta tårarna rinna till.

Dessutom är jag småförälskad i både Tommy Körberg och Anders Ekborg.

Mmm deras röster... *ryser så där härligt*


Tjingeling så länge!

Nu smyger jag mig upp i soffan med stickning och Tommy och Anders som sällskap.... Mmmmm... hihi.

 
 
/Anitha

/Anitha

28 juli 2009 21:50

Åh, vad mysigt! Måste nog dra igång nånting på min dvd också, känner jag...synd att jag inte har Chess - får nog skriva upp den på min önskelista, för jag älskar ju musiken från den. Hade varit helt perfekt ikväll :-)

Och du...jag tror stenhårt att det bara ligger högst 5 kolapapper där! ;-)

Kram!

http://aurora-borealis.bloggagratis.se

 
Ingen bild

JsN

28 juli 2009 23:18

Läge att berätta att jag såg Körberg och Paige i Chess i London? En av Ks sista föreställningar där. Det är över 20 år sedan och jag får fortfarande gåshud när jag tänker på det.

 
Ingen bild

Morgana

28 juli 2009 23:24

JsN: ååååh vad avis jag blir!!!!!
Min mor har sett den svenska uppsättningen.
Gaaah bara jag som blev utan :-(

Anitha: JA! Införskaffa pronto!! :-)

 
Ingen bild

annkan

28 juli 2009 23:34

Mmmm, låter som en riktigt mysig kväll.
Ja, visst var de duktiga de där två som sjöng från Glada Hudik..?! Man blev alldeles varm av dem. :-)

 
Anna-Lena

Anna-Lena

29 juli 2009 23:12

Jag kan inte med Anders Lundin som leder programmet.
Tycker han är så stel och tråkig.

http://anna-lenanumberone.blogspot.com

 
Ingen bild

Morgana

30 juli 2009 07:36

annkan: mmm de är superduktiga! Min mamma har sett deras föreställningar i många, många år, men jag har aldrig haft möjlighet att följa med. Tyvärr.

Anna-Lena: hihi jag tycker han är ganska kul, jag. Fast det här är första programmet jag har sett för säsongen. Förut om åren har jag sett varenda program.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av M - 18 juni 2020 11:49

Nu har det återigen gått alltför lång tid. Och det är inte brist på saker att skriva om. Tvärtom. Massor behöver komma ut och ner i skrift. Jag har dock insett två saker och det är verkligen inga undanflykter: *Jag behöver en dator. Som står på...

Av M - 8 juni 2020 23:42

Om musik förut varit lika nödvändigt som luft för att kunna andas, så är den nu allt. Jag lever musik...är musik....så där så hela kroppen vibrerar darrar känner i minsta lillacell och nervtråd. Melodier, rytmer, texter, röster... när ens hela varels...

Av M - 5 juni 2020 08:21

Åh jag måste komma igång att skriva igen. Tappade lite sugen då ett låååångt inlägg bara försvann vid publicering bara för att min mobil växlar uppkoppling mellan wi-fi och mobildata när jag skriver i sovrummet. Gaaah. Och på jobbet så har kolleg...

Av M - 23 maj 2020 07:03

En vecka kvar och jag kan knappt bärga mig...jag är otroligt obra på tålamod haha.   I veckan som kommer är det en massa möten och grejer på schemat. Jag får se om det blir fortsatt vabb eller inte. Den där hostan har ju en tendens att sitta i, s...

Av M - 22 maj 2020 19:04

Att längta så jag knappt vet var jag skall ta vägen...   Veckan har bestått av vabb sedan måndag efter lunch. Njutiga hemmadagar och idag åkte vi till en badplats för årets första dopp. Barnen badade, inte jag haha. Jag kunde ju absolut lagligt s...

Ovido - Quiz & Flashcards