Direktlänk till inlägg 10 juli 2009

Yes yes yes!!! Jag kom in :-)

Av M - 10 juli 2009 17:31

Textilvetenskap A
30hp, Dagtid, Helfart (100%)
Fristående kurs
Normal undervisning
Uppsala universitet,
Uppsala
Grundnivå


Antagen!!!

Wiiiiiiiiiie!

Jag fick beskedet idag och jag är sååå glad!

Jag hade i och för sig sökt Samhällsorientering i tidiga skolår på Lärarprogrammet också, men den ansökan ströks eftersom jag kom in på Textilvetenskapen.

Vilket inte gör så mycket, även om jag hade mina funderingar först. Men till slut så kom jag fram till att SO-kurserna är nog bättre att läsa vid ett senare tillfälle, då jag inte behöver ha något av Barnen med mig till universitetet. Jag skall bara klura ut ett bra sätt att plugga på OCH kunna försörja familjen ekonomiskt samtidigt. Hihi. Jag har ju pluggat upp mina 12 terminer (och mer därtill) så något stöd från CSN kan jag inte räkna med.

Därför är det sååååå roligt att kanske plugga till hösten ändå, för nu när jag är föräldraledig så behöver jag åtminstone inte bekymra mig om den ekonomiska biten.

En annan fördel med att plugga nu när jag är mammaledig, det är att jag inte har någon press på mig från CSN att ta ett visst antal poäng. Plus att jag kan testa och se om det fungerar och går det bra så är det toppen! Funkar det inte, så är det "bara" att hoppa av, och/eller skrapa ihop de poäng som jag kan.

Kursen i höst hoppas jag innehåller en hel del självstudier och (grupp)arbeten. Stora föreläsningar fungerar ju också när man har en liten bebis med sig, för då är det bara att sätta sig långt bak och smyga ut om den lilla också vill hålla låda.

Seminarier kan bli lite knepigare, men det brukar alltid ordna sig på något vänster.

Jag har för sjutton gått både utbildningar, suttit på konferenser och i förhandlingar med en Bebis vid bröstet. Och jag vet att ta hänsyn till föreläsare och kurskamrater gällande mitt skrikande/ätande/sovande/bajsande pluggsällskap (och jag pratar INTE om dig nu, A *Fniss*). Funkar det inte, så bryter jag. Så är det bara.


Vad gäller mina Barn så har de stortrivts med att få vara med.

Få sitta i Mammas famn hela dagarna.

Folk och rörelse runt omkring.

Och massor av beundrare som gullar och gosar och vinkar och pratar.

Många är de bolagsdirektörer, styrelsemedlemmar, politiker och fackligt förtroendevalda och kurskamrater som mina två Yngsta skrattat mot och suttit i famnen hos.

Så de har definitivt inte farit illa av att vi inte varit hemma i huset dagarna i ända under deras spädbarnstid. Och hade så varit, så hade jag ju sett det och stannat hemma. Förstås. Det är liksom så självklart i min värld så egentligen borde jag inte behöva skriva det.

Min Äldsta har däremot inte varit med på några konferenskryssningar, utbildningar eller förhandlingar. När han var liten var jag ännu inte engagerad inom politiken och det fackliga, utan det kom när jag började på lagerjobbet jag fick när han var 1 år fyllda. Han får dock engagemanget och intresset här hemma istället. Det enda han saknar, det är att han inte fått åka en sådan där stor "jobbåt" (de fackliga utbildningarna har ofta varit på Cinderella, för det är billigare än att ha kurserna på land). Men det har jag lovat honom att vi skall åka ,bara han och jag någon gång.

Jaja, det blev lite ytterligare svammel.

I alla fall så är jag sååååå lycklig över mitt antagningsbesked. Yes yes yes!


Nu återstår bara att se om jag får någon barnomsorgsplats för Tvåan till hösten, för får jag inte det så kan jag inte plugga i vilket fall.

Men åååh vad jag hoppas!!!

Det vore så himlans roligt att plugga igen... jisses, det är tio år sedan sist...

Och så blir jag ju förhoppningsvis kursare med bästaste A. också (om hennes scheman passar) och det är liksom the icing on the cake. Fantastiskt!

Hihi jag vill inte stänga ner sidan med antagningsbeskedet för ordet "Antagen" lyser så glatt och löftesrikt mot mig.


FAST får jag ingen förskoleplats så är det inte hela världen heller.

Då får jag vara föräldraLEDIG "på riktigt" (jag har jobbat fackligt eller politiskt under både denna och den förra föräldraledigheten) och ha en lugn och skön höst med de två Yngsta hemma, medan Äldstingen får en lugn höst i nya förskoleklassen. Inte fy skam det heller... *Big smile*

 
 
annkan

annkan

10 juli 2009 19:08

Åhhh, vännen- DET var ingen dålig nyhet!!!
GRATTIS till dig!
Ja, men jisses- är det nån som passar på en sån utbildning, så är det väl du!

Hurra för dig!!!

http://annkan.bloggagratis.se

 
/Anitha

/Anitha

10 juli 2009 23:35

Va?!? Vill du inte byta på mig?!? Det var det jävligaste...*garvar* ;)

Jag hoppas också jag kan samköra mina scheman, det vore ju såååå kul att plugga ihop! :-)

Kram!

http://aurora-borealis.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Morgana

12 juli 2009 21:01

Annkan: Tack gumman!!
Jag ser sååå mycket fram emot det :-)
Kraaam!

Anitha: hehe beror iofs på om det är Up&Go eller inte. Käkar du burkmat förresten?! *Fniss*

 
/Anitha

/Anitha

12 juli 2009 22:37

*Skratt* Mja, med tanke på vad min badrumsvåg påstår, så tror jag att jag ska sluta äta helt och hållet ;)

http://aurora-borealis.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av M - 18 juni 2020 11:49

Nu har det återigen gått alltför lång tid. Och det är inte brist på saker att skriva om. Tvärtom. Massor behöver komma ut och ner i skrift. Jag har dock insett två saker och det är verkligen inga undanflykter: *Jag behöver en dator. Som står på...

Av M - 8 juni 2020 23:42

Om musik förut varit lika nödvändigt som luft för att kunna andas, så är den nu allt. Jag lever musik...är musik....så där så hela kroppen vibrerar darrar känner i minsta lillacell och nervtråd. Melodier, rytmer, texter, röster... när ens hela varels...

Av M - 5 juni 2020 08:21

Åh jag måste komma igång att skriva igen. Tappade lite sugen då ett låååångt inlägg bara försvann vid publicering bara för att min mobil växlar uppkoppling mellan wi-fi och mobildata när jag skriver i sovrummet. Gaaah. Och på jobbet så har kolleg...

Av M - 23 maj 2020 07:03

En vecka kvar och jag kan knappt bärga mig...jag är otroligt obra på tålamod haha.   I veckan som kommer är det en massa möten och grejer på schemat. Jag får se om det blir fortsatt vabb eller inte. Den där hostan har ju en tendens att sitta i, s...

Av M - 22 maj 2020 19:04

Att längta så jag knappt vet var jag skall ta vägen...   Veckan har bestått av vabb sedan måndag efter lunch. Njutiga hemmadagar och idag åkte vi till en badplats för årets första dopp. Barnen badade, inte jag haha. Jag kunde ju absolut lagligt s...

Ovido - Quiz & Flashcards