Direktlänk till inlägg 21 augusti 2012

söndagssviter

Av M - 21 augusti 2012 16:56

Lyssnar på förra veckans avsnitt av Project Runway under tiden jag skriver och läser runt på bloggar.

Kikar till det ibland, men det är najs bara att höra programmet och allas röster. Lite sällskap här i köket medan Minstingarna tittar på Spöket Labanfilm i vardagsrummet.


Känns som att sviterna efter en supersuperb Skansensöndag och megamatad måndag börjar visa sig. Lite slött och slappt och sömnigt så där. Tröttmössetisdag. Och jag tänker att jag skall lägga mig tidigt ikväll.

Fast det vet jag ju att det inte kommer att hända. För när kvällen väl är här och Underbaringarna godnattsagade, påpussade och omstoppade, så njuter jag av tid när bara mina egna tankar hörs. Och ikväll är det ju dessutom tisdag. Nytt avsnitt av Project Runway. Yey!


Och idag flyttade ett gäng svanar.

Hösten är definitivt i antågande.

Mmm jag längtar verkligen klar och krispig luft, nattfrostigt gräs, rödkindade rönnbär och stolta trattisar i skogen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av M - 18 juni 2020 11:49

Nu har det återigen gått alltför lång tid. Och det är inte brist på saker att skriva om. Tvärtom. Massor behöver komma ut och ner i skrift. Jag har dock insett två saker och det är verkligen inga undanflykter: *Jag behöver en dator. Som står på...

Av M - 8 juni 2020 23:42

Om musik förut varit lika nödvändigt som luft för att kunna andas, så är den nu allt. Jag lever musik...är musik....så där så hela kroppen vibrerar darrar känner i minsta lillacell och nervtråd. Melodier, rytmer, texter, röster... när ens hela varels...

Av M - 5 juni 2020 08:21

Åh jag måste komma igång att skriva igen. Tappade lite sugen då ett låååångt inlägg bara försvann vid publicering bara för att min mobil växlar uppkoppling mellan wi-fi och mobildata när jag skriver i sovrummet. Gaaah. Och på jobbet så har kolleg...

Av M - 23 maj 2020 07:03

En vecka kvar och jag kan knappt bärga mig...jag är otroligt obra på tålamod haha.   I veckan som kommer är det en massa möten och grejer på schemat. Jag får se om det blir fortsatt vabb eller inte. Den där hostan har ju en tendens att sitta i, s...

Av M - 22 maj 2020 19:04

Att längta så jag knappt vet var jag skall ta vägen...   Veckan har bestått av vabb sedan måndag efter lunch. Njutiga hemmadagar och idag åkte vi till en badplats för årets första dopp. Barnen badade, inte jag haha. Jag kunde ju absolut lagligt s...

Skapa flashcards