Alla inlägg den 14 januari 2010

Av M - 14 januari 2010 15:44

I måndags så skrev jag om jobb.

Nu kommer uppdateringen: i tisdags så sade jag upp mig!

Äntligen!

Ja, det är väl inte roligt att stå utan jobb på så vis.

Speciellt inte i de bistra jobbtider som är just nu.

Men det är såååå skönt att ha fattat beslutet och tagit steget.

Verkligen en lättnad.

Befrielse.

Frihetskänsla.

Världen ligger för mina fötter nu och jag slipper älta och ha ångest över om/när/hur jag skall ta beslutet.

Nu är det klart!


Jag har ännu inte fått bekräftelse på att jag får sluta vid det datum som jag önskar.

Men steget är ändå taget.

Underbart!

Av M - 14 januari 2010 14:16

Idag är det bullmammeri som gäller.

Ettan har kompis med hem från skolan och det är Lego Star Wars för hela slanten.

Minstingarna och jag har dammsugit... ooops, det blev visst hela huset, trots att tanken från början bara var att fixa vardagsrummet. Men åh vilket skönt ooops det är!

Mellanmål har precis inmundigats.

Nybakade brödbullar med oregano och pizzakryddsblandning i degen.

Kossasmör (= Bregott) som smälte ner i brödet, herrgårdsost, skivad gurka och så iskall mjölk till det... Mums!


Gretakatten smet ut när Ettan kom hem från skolan och min Älsklingen var tröstlös en  lång stund. Han hoppades att hon skulle komma tillbaka, men trodde inte att hon skulle det.

MEN alldeles under mellanmålet två timmar senare, så tyckte jag att jag hörde ett jamande. Jag öppnade ytterdörren... och in slank Greta. Ljuva lycka!!!

Så hon verkar allt trivas här. Underbart!

Ovido - Quiz & Flashcards