Alla inlägg den 9 maj 2012

Av M - 9 maj 2012 16:24

Jag är bra på rätt många saker.

Men nu kommer ett erkännande.

Jag är alldeles vansinnigt fruktansvärt o-bra på att längta.

I alla fall ibland.

Missförstå mig rätt.

Att längta är ljuvligt och vackert sårbart och jag njuter av längtansilningar som strömmar genom kroppen.

Oftast.

Men ibland är jag så fantastiskt usel på att längta.

Då, när dagarna, timmarna, minuterna, sekunderna känns som evigheter varendaste en och tickar på så långsamt så jag nästan tror att tiden har stannat.

(varför kan tiden inte stanna när man verkligen vill frysa stunderna?!)

Och just idag är jag o-bra.

På längtan. Och på avstånd.

För jag längtar så det värker.

Efter en kyss.

En famn.

En sticksig haka.

Och en ylletröja att borra in näsan i.



För övrigt så är jag även rätt o-bra på att skicka in VAB-blanketter till Försäkringskassan.

Men väldans bra blir det, när klumpsumman väldigt välkommet kommer.


Skapa flashcards