Alla inlägg den 5 maj 2012

Av M - 5 maj 2012 09:17

Igår kväll. Äntligen. Hemma.

Varm famn och trygg doft och starka armar som omsluter.

Nattade ungar överallt. Sängsmitare.

Film och choklad och envist-hålla-sig-vaken-nästan-nioåring (som slocknade på soffan och jag fick bära uppför trappsteg och stoppa ner under täcke) och kramar. Kyssar. Fingrar som flätas in. Blickar. Som fastnar glänser strålar SER. Allra djupast. Längst där inne. Där allt är bara kärlek. Självklarhet.

Din blick.

Som får tiden att stanna och jag drar så häftigt efter andan och vill skratta och gråta på en och samma gång och kroppen hjärtat själen rusar, virvlar, brusar.


Att få somna tätt intill.

Sova. Drömma.

Och vakna tillsammans.


Roadtrip nu.

Bara för några timmar.

Men jag saknar redan så det värker.

Och jag skriver. Här. Medan Melissa dånar ur högtalarna.

Underbaringar leker. Tittar på film.

Och jag älskar. Längtar. Så där så hela kroppen blir varm och ögonen tåras.


Du vet.

Att jag skulle.

Any day.


Affären har öppnat nu.

Mjölk.

Paprika.

Tar Minstingen i handen och travar iväg.

Med ett stort leende på läpparna.


Och det ligger en rosa ödla i hallen. I köket en vindstrut. Och en halvuppackad flyttkartong. Njutigt lycklig.

Skapa flashcards