Direktlänk till inlägg 3 maj 2012

Igår. Idag. Imorgon.

Av M - 3 maj 2012 00:18

Idag blev till igår.

Och morgondagen äntrade nuet.


Sojakorv med påtaglig arom av tändvätska slukades av grillpremiärshungriga Underbaringar.

(jag måste komma ihåg att köpa ny grillkol - fjolårets var inte nådig)

Oräkneliga antal koppar varm choklad har njutits under längtiga kvällstimmar på facebookchat med Finaste.


Efter sömn stundar jobb.

Fotbollsträning för Ettan och därefter föräldramöte med laget. Obligatoriskt sådant, tydligen. *fnys*

Jag tänker inte göra några utläggningar angående det.

Men jag tror att mitt *fnys* klargör någorlunda mina åsikter...


För övrigt så är huvudet mest fyllt av annat.

Sånt där lyckligt svindligt.

Och pirrigt.

Tankarna vinglar iväg när fokus kan släppas för ett tag och helt plötsligt finner jag mig fånflinande.

Jag känner. Tänker. Drömmer. Önskar. Planerar. Skriver listor i skallen. På papper. Gör verkligt. Gör.

Och så längtar jag.

Snart snart är det ytterligare imorgon.

Och då kommer han hem.

Finaste Älskade.


Gräsmattorna är nu fyllda av doftvioler.

Allting har exploderat i alla nyanser av grönt.

Och jag har odlat fräknar.

Om de nu syns på min rödbrända hud.

Underbaringarna springer utan mössa och trädgården fylls av kompislek och busskratt.


Jag njuter livet.

Och längtar ovanlig vardag.

Tillsammans.

Var dag.


Du är min nutid.

Och min framtid.

Nu. Sen. Alltid.

 


 


 
 
Adina

Adina

3 maj 2012 06:08

Så kunde livet äntligen börja. Dra sitt första skälvande andetag.
Vara framme. <3

http://adilovan.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av M - 18 juni 2020 11:49

Nu har det återigen gått alltför lång tid. Och det är inte brist på saker att skriva om. Tvärtom. Massor behöver komma ut och ner i skrift. Jag har dock insett två saker och det är verkligen inga undanflykter: *Jag behöver en dator. Som står på...

Av M - 8 juni 2020 23:42

Om musik förut varit lika nödvändigt som luft för att kunna andas, så är den nu allt. Jag lever musik...är musik....så där så hela kroppen vibrerar darrar känner i minsta lillacell och nervtråd. Melodier, rytmer, texter, röster... när ens hela varels...

Av M - 5 juni 2020 08:21

Åh jag måste komma igång att skriva igen. Tappade lite sugen då ett låååångt inlägg bara försvann vid publicering bara för att min mobil växlar uppkoppling mellan wi-fi och mobildata när jag skriver i sovrummet. Gaaah. Och på jobbet så har kolleg...

Av M - 23 maj 2020 07:03

En vecka kvar och jag kan knappt bärga mig...jag är otroligt obra på tålamod haha.   I veckan som kommer är det en massa möten och grejer på schemat. Jag får se om det blir fortsatt vabb eller inte. Den där hostan har ju en tendens att sitta i, s...

Av M - 22 maj 2020 19:04

Att längta så jag knappt vet var jag skall ta vägen...   Veckan har bestått av vabb sedan måndag efter lunch. Njutiga hemmadagar och idag åkte vi till en badplats för årets första dopp. Barnen badade, inte jag haha. Jag kunde ju absolut lagligt s...

Skapa flashcards