Alla inlägg den 1 maj 2012

Av M - 1 maj 2012 22:04

Med allt det som är jag älskar jag Dig.

Nu. Sen. Alltid. Och ännu längre.


Och jag tappar liksom orden.

Allt bara finns och känns och sprudlar, stormar genom venerna.

Hjärtat.

Kroppen.

Själen.


Svindligt.

Vindligt.

Ljuvligt.

Lyckligt.

Galet härlig.

Eller härligt galen.


Små saker.

Som känns stora.

Små steg

mot en stor framtid.


Och allt blev självklart.

Föll på plats.

Och jag vet.

Att det är nu. Sen. Alltid.

Och ännu längre.


Och jag vill beskriva honom. Dig.

Försöka få ner i bokstäver, ord och text.

Men vilka ord kan jag använda om den människa som totalt fått mig på fall.

Och så där tryggt fångat upp.

Som får mig att svindligt pirra i häftig förälskelse, smeksamt le som fånigt kär och tryggt landa i djup kärlek.

Allt på en och samma gång och omedelbart. Utan betänkligheter, tvekan eller inom politiskt korrekta tidsramar.

Som tar mina tårar och vårdar dem ömt och får mig att le bakom gråtdis och oro.

Som kysser. Och älskar. Och smeker. Och busar. Och brottas. Och retas. Och bakar. Och viker tvätt. Och leker med Underbaringar. Och bara finns där. Nära.

Orden räcker inte.

Finns inte.

De är ännu inte uppfunna.

Men ändå tidlösa, eviga och ständigt närvarande.


Det sjuder, kokar, stormar i blodet

och jag njuter varje sekund.


Och jag vet.

Och jag vet att han vet.

Att vi vet.

Och att vi vill.


Jag älskar den här mannen och jag vill skrika ut det till hela världen.

Vare sig någon vill höra det eller inte.


Aldrig någonsin förut så här starkt.

Alltid är känslan.

Och magen.

Magen var med från första stund.


Och jag står på tå

för att nå upp till sticksigt skäggiga kyssar.

Borrar in min näsa i hans ylletröja och njuter doft och värme.

Lyckan fyller mitt bröst och yr håller jag mig fast.

Tid och rum försvinner.

Och jag vill alltid stanna.





Skapa flashcards