Alla inlägg den 3 oktober 2011

Av M - 3 oktober 2011 22:22

Igen. Igen. Och igen.

Av M - 3 oktober 2011 22:09

Idag var det Ettan som stod för matlagningen.

Jag frågade om han hade lust att skära paprikan till dagens: indisk curryquorn... och det slutade med att han gjorde både currygrytan och raitan till.

Och som han åt. Tre stora portioner!

Likaså Tvåan, som först var tveksam. Men när jag sade att man faktiskt får peta bort paprikan och de stora lökbitarna, då var det ingen ände på smaskandet även om det var riset och raitan som enligt honom var det mest smakliga.

Själv tyckte jag att den var helt fantastisk. Precis lagom kryddig och raitan till var verkligen pricken över i.

Den enda som inte var helt nöjd var Trean, men hon har inte varit så middagssugen överlag de senaste dagarna. När jag bad om hennes omdöme så kom: Äckligt! (i vanliga fall så brukar jag faktiskt inte uppmuntra till att kalla mat för äcklig. Utan istället använda sig av, "mindre god" eller något liknande. Men i det här projektet så uppskattar jag spontana tyckanden, även om mina Underbaringar gärna får utveckla sina ord ytterligare efteråt...). Hon uppskattade dock riset. Och bananskivorna slank ner utan problem.


Får jag möjlighet så lägger jag in ett par bilder imorgon.

Glömde faktiskt att fotografera upplägget den här gången, så det blir två mindre inspirerande bilder på först receptet och sedan den nästan urätna gjutjärnsgrytan haha. Jaja. GOTT var det som sagt.

Eller som Ettan flädjestrålande och entusiastiskt ropade: "Jättejättegott!!!"

Skapa flashcards