Alla inlägg den 25 september 2011

Av M - 25 september 2011 18:34

Kvällens meny:


Chili con quorn

 

 

 

Mmm vilken höjdarrätt det var!

Det tyckte åtminstone Ettan och undertecknad.

Tvåan sade: "BLÄ!" när jag bad om utvärdering.

Trean ville att jag skulle skriva: "Jag har fått hicka!"

Men hon åt i alla fall upp allt med glatt humör och god aptit.


Haha när jag plockade fram kokboken mot slutet av måltiden för att skriva ner allas kommentarer, då utbrast Ettan: "Va?! Kommer det från kokboken?!"

Hans röst var alldeles full av förvåning, så jag började fnissa.

Antagligen hade han fått för sig att det bara var konstiga maträtter i den, efter de där - i Ungarnas tycke - otäcka squashplättarna och sallad med bara läskiga grönsaker i.


I alla fall, här följer kvällens maträtt i bilder:


         



Av M - 25 september 2011 16:40

Nej, det är verkligen ingen ordning.
På middagsprojektsbloggeriet menar jag.

Fast jag har mina ursäkter. Eller undanflykter. Eller nåt.


Igår åkte Ettan iväg på säsongens sista fotbollssammandrag. Långväga bort och jag och Minstingarna fick helt plötsligt massa timmar att härja för oss själva i huset. Så det blev hastlunch mitt i vindsrumsröjning och lek.

Lite mer ordning på middagen, men icke efter något bokrecept. Utan mer matflörteri med Ettan som vrålhungrig kom hem efter fotbollsdagen.

Vegoköttbullar med kokt potatis och grönsaker. Mums var det.


Efter bara några timmar så försvann Ettan igen.

Den här gången till en kompis som flyttat, för att premiärsova i kompisens nya hus. Superskoj. Men längtigt så klart för en liten Knasmamma.

Hmm vad göra?!

Jo, ta Minstingarna i dubbelvagnen och trava iväg till godisaffären.

Mucho bra idé.


Så idag då.

Tvåan vaknade tidigt och det första han sade var: "Idag skall jag gå på träning!!"

Han har väntat och längtat att äntligen få börja på träning han också och  klockan elva var det dags.

Aaaah min stora lilla stora Solstråle!

Så stor han kändes med ens. Milstolpe på något vis. När första träningen sätter igång. Och han var lite blyg till en början, men blev modigare och modigare och sprang och hoppade och sköt bollar och... Mammas stora Kille!!


Till lunch blev det Tvåans önskemål: olikfärgade makaroner och vegokorv.


Så jaaa...

Så där värst mycket bokrecept har det ju inte blivit de senaste dagarna...


Jag SKÄRPER mig dock till ikväll och lagar i skrivande stund chili-con-quorn. Vilket jag tänker blogga om lite senare, när vi provsmakat det hela. När Ettan kommit hem, vill säga.

Behöver jag ens nämna att han är efterlängtad?!

Usch, vad det känns tomt och tyst när han är iväg.

Jag är så klart jättejätteglad för hans skull och jag vet att han har det underbart. Men jag saknar ändå. Kan inte hjälpas.


Ja just ja.

Vi har bakat idag också.

Kladdkakemuffins och vaniljmuffins med jordgubbssylt och hallon.

Huset doftar LJUVLIGT kan jag avslöja.


Hihi det är förresten lite kul.

När jag går in på you-tubes startsida så listar de artister och låtar som de tror att jag skulle gilla. Och det är idel countryartister. Hmm kan jag vara insnöad på det just nu, måntro?


Denna låten har jag på skallen mest hela tiden. Har visst fastnat där. Av en och annan anledning.

Gillar för övrigt hans busiga min och blick när han sjunger.


Ovido - Quiz & Flashcards