Direktlänk till inlägg 17 juni 2011

Fredag

Av M - 17 juni 2011 08:34

Och nu åker han igen.

Ettan.

Till salta bad, krabbfiske och bergsklättring (hugaligen, berg + klättring skall en liten Mamma inte tänka på).

Vi fortsätter väl att strosa omkring här hemma. Sakna Storebror och klippa lite gräs. Vattna på fröer som grott. Och jobba lite förstås. Vinka hejdå på förskolemorgon och hämta lektrötta Minstingar när eftermiddagen etablerat sig.


Snart lov också. Åtminstone för en liten sekund.

Föräldraledig. Det var längesen. Dags för Storebrors sista mera-pengar-dagar (de där garantidagarna *nästan-gratisdagarna* får förfaras) och vi tänker njuta varje minut. Smultron, insjöbad och kexsmulor. Säkert kommer vi gnabbas lite. Och skratta massor.



 
 
Ingen bild

Kerstin

17 juni 2011 10:07

Blir det Grebbestad för Ever?
Skönt med lite lov sen och bara vara.
Tänker på er!
Kram Kram <3

M

17 juni 2011 10:11

Mmm han längtar massor!
Mormor hämtar honom på fritids idag och så åker de direkt. :-)

Kram på dig, vännen!

 
Ingen bild

JsN

26 juni 2011 21:49

Men de där gratisdagarna kan du ju ta samtidigt som du jobbar. Kolla det ordentligt, för om du inte kan ta dem bara på helgerna så kan du ta dem över helgen om du samtidigt tar fredag eller måndag ledigt. Och jag tror det går att ta hel sådan dag även om man jobbar 6 tmmar!

 
Morgana

Morgana

27 juni 2011 21:17

Äsch, om de förfars så gör det inte mig något. De är värda 60 kr styck, minus skatt. Så jag orkar inte hålla på och krångla med det, när det snart ändå är försent. Viljes och Lo's garantidagar tänker jag däremot plocka ut lite mer, för de är värda 180 kr eller nåt innan skatt.
Däremot skall jag kolla upp angående Evers vanliga fl-dagar, för nu är jag ju sjukskriven istället för föräldraledig. Och går det att ta bara på helgerna, så tänker jag göra det. Även om det inte påverkar hans "ledighet", så ger det lite extrapengar att göra något skoj för någon annan gång :-)

http://queenofnight.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av M - 18 juni 2020 11:49

Nu har det återigen gått alltför lång tid. Och det är inte brist på saker att skriva om. Tvärtom. Massor behöver komma ut och ner i skrift. Jag har dock insett två saker och det är verkligen inga undanflykter: *Jag behöver en dator. Som står på...

Av M - 8 juni 2020 23:42

Om musik förut varit lika nödvändigt som luft för att kunna andas, så är den nu allt. Jag lever musik...är musik....så där så hela kroppen vibrerar darrar känner i minsta lillacell och nervtråd. Melodier, rytmer, texter, röster... när ens hela varels...

Av M - 5 juni 2020 08:21

Åh jag måste komma igång att skriva igen. Tappade lite sugen då ett låååångt inlägg bara försvann vid publicering bara för att min mobil växlar uppkoppling mellan wi-fi och mobildata när jag skriver i sovrummet. Gaaah. Och på jobbet så har kolleg...

Av M - 23 maj 2020 07:03

En vecka kvar och jag kan knappt bärga mig...jag är otroligt obra på tålamod haha.   I veckan som kommer är det en massa möten och grejer på schemat. Jag får se om det blir fortsatt vabb eller inte. Den där hostan har ju en tendens att sitta i, s...

Av M - 22 maj 2020 19:04

Att längta så jag knappt vet var jag skall ta vägen...   Veckan har bestått av vabb sedan måndag efter lunch. Njutiga hemmadagar och idag åkte vi till en badplats för årets första dopp. Barnen badade, inte jag haha. Jag kunde ju absolut lagligt s...

Ovido - Quiz & Flashcards