Direktlänk till inlägg 6 juni 2011

Måndag som en söndag

Av M - 6 juni 2011 20:47

Ordningen är återställd.

Ettan är hemma.

Åh så fantastiskt det var att få se hans fräkniga näsa igen. Få höra hans skratt och se hans ögon lysa när han visade än det ena, än det andra som han förfärdigat eller köpt under de dagar han varit borta. Längtan är verkligen en ljuvlig känsla - speciellt när man väl ses igen.


Dock fick jag inte se och njuta av honom speciellt länge, innan han bestämde sig för kompislek.

Han och kompisen var visserligen här till att börja med, men sen travade de iväg till kompisen och jag fick rå om bara Minstingarna igen ända till klockan 19.

Sen blev det Transformers och soffmys för hela slanten tillsammans med Ettan. Najs!

Åh vad jag har saknat honom känner jag.


Ettan blev förresten överlycklig över rumsrokaden. Hela han strålade och nu ligger han nerbäddad i den lilla alkoven som hör till rummet. Mys.


Tvåan visade också vad han hade lärt sig under helgen... cykla utan stödhjul!

Han har haft så bra balans på förskolans springcyklar och jag har sett när han cyklat på sin egna cykel att han inte halkar från sida-till-sida längre.

Så, igår kom jag mig äntligen för att skruva bort stödhjulen och se, han bara cyklade iväg som om han aldrig gjort annat. Trots att det var noll luft i framdäcket och på skumpig gräsmatta. Då snackar vi bra balans.

Och idag, så sänkte jag sadeln på Ettans förra stor-cykel och då blev den preciiiiiiiiiiiiiis (eller ja, nästan i alla fall) lagom hög för Tvåan och han cyklade själv in på mormor och morfars asfalterade uppfart när vi kom dit för att hämta Ettan. Så stolt - både Tvåan och jag haha.

Nu återstår det bara att öva på att starta så jag slipper stå bakom och hålla i, sedan lär det bli cykelrace här framöver.


Och jag har söndagskänsla och missade därför trekvart av favoritprogrammet Project Runway. Tur det finns på tv3play.


 
 
Lycke

Lycke

7 juni 2011 11:50

Härligt! Så kul när de lär sig cykla. Ossian nästa...fast det dröjer ju :) Han tränar på att stå en väldans massa i allafal - tufft av en fyramånaders ***
Kramar Lycke

http://till-vidas-ara.blogspot.com

 
Ingen bild

Anne Lene

7 juni 2011 18:20

Hej Morgana :)

Skönt med cyklande barn och få familjemedlemmar igen :)

Själv kom vi hem igår efter vår fantastiska Osloresa och då hade vi inte träffat pappa Janne på 12 dagar! Idun ville hoppa ut genom flygplansfönstret så mycket längtade hon efter honom *ler* Pappas lilla flicka... och jag känner mej hel igen :) Men just nu är J och de små på picknnick och jag sitter här och bara njuter av ett par timmar med tonåringarna :)

Hoppas vi ses på lördag! Kram Anne Lene

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av M - 18 juni 2020 11:49

Nu har det återigen gått alltför lång tid. Och det är inte brist på saker att skriva om. Tvärtom. Massor behöver komma ut och ner i skrift. Jag har dock insett två saker och det är verkligen inga undanflykter: *Jag behöver en dator. Som står på...

Av M - 8 juni 2020 23:42

Om musik förut varit lika nödvändigt som luft för att kunna andas, så är den nu allt. Jag lever musik...är musik....så där så hela kroppen vibrerar darrar känner i minsta lillacell och nervtråd. Melodier, rytmer, texter, röster... när ens hela varels...

Av M - 5 juni 2020 08:21

Åh jag måste komma igång att skriva igen. Tappade lite sugen då ett låååångt inlägg bara försvann vid publicering bara för att min mobil växlar uppkoppling mellan wi-fi och mobildata när jag skriver i sovrummet. Gaaah. Och på jobbet så har kolleg...

Av M - 23 maj 2020 07:03

En vecka kvar och jag kan knappt bärga mig...jag är otroligt obra på tålamod haha.   I veckan som kommer är det en massa möten och grejer på schemat. Jag får se om det blir fortsatt vabb eller inte. Den där hostan har ju en tendens att sitta i, s...

Av M - 22 maj 2020 19:04

Att längta så jag knappt vet var jag skall ta vägen...   Veckan har bestått av vabb sedan måndag efter lunch. Njutiga hemmadagar och idag åkte vi till en badplats för årets första dopp. Barnen badade, inte jag haha. Jag kunde ju absolut lagligt s...

Ovido - Quiz & Flashcards