Alla inlägg under januari 2011

Av M - 16 januari 2011 13:37

Totalt från ingenstans.

Mitt i lunchlagningen.

Frågade Ettans kompis fnissande:

"M, har du nån kille?"

Och sade att det var Ettan som velat att han frågade.

Sedan fnissade de lite till.

Och när jag berättade att Treans pappa varit min kille. Och Ettans.

Då gapade Ettan och hade ett sånt minspel att jag bara log.

Och det blev ett generat fnitteranfall i kökssoffan.

Jag vet inte om det var tanken på att just Mamma M skulle pussa på någon som framkallade dessa skrattattacker, eller om det är pinsamt över lag att ha en kille.

Jaja, som man frågar får man svar... tokungar!

Av M - 16 januari 2011 13:08
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av M - 13 januari 2011 14:39

Det är mycket nu.

På ett positivt sätt.

Runtomkring och inombords.

Lite light-headed-känsla. Eller nåt.

Förvirrande njutbart.

Häpen. Känner jag är ett passande ord.

Eller Hoppla!



Av M - 2 januari 2011 21:53

Nergosad i soffan med en stickning i händerna.

En av favoritfilmerna på tv. Under Toscanas sol.

Och jag funderar. På så mycket.


På varför det skall klia något så infernaliskt av ringorm. (tack för det, katten Lejon. Finfin tidig julklapp jag fick. Suck! Och inte bara kliar det - det är ju såå himla estetiskt tilltalande också. Dubbelsuck!!)


På hur det vore att bara ta Ungarna och dra till Toscana. Köpa ett hus. Odla vår trädgård. (ur alla aspekter)


På hur det vore att bara ta Ungarna och dra tillbaka hem till Göteborg.

(tanken som jag inte kunnat släppa sedan jag flyttade därifrån för snart 7 år sedan. Och Arbetsförmedlingen har nu börjat anmoda mig att söka jobb även där).


På hur det vore att i så fall klämma in vår tillvaro och alla pryttlar i max en 3:a. (vilken chans att få sorterat och slängt. Kanske borde jag åtminstone låtsas att jag flyttar, för att få det ordentligt röjt här hemma?)


På hur det vore att kanske ta tag i min lärarutbildning och slutföra den en gång för alla.


På när och hur jag skall fixa i ordning en inglasad veranda. Och ena delen av uthuset göras om till liten gårdsbutik. Plus vävstuga.


På hur det vore att... ja, jag vet inte. Nu tog det slut på funderingar. I alla fall de där lite större tankarna.


***

Funderar vidare.

På vad det var som precis for i golvet på övervåningen med en rejäl krasch...

(suck, katten igen. Ettans finaste blomma nerriven. Blir tokig på den katten. Han är billig *typ gratis* om någon är intresserad.

Vill du, så smittar han dig gärna med ringorm. Eller klöser sönder armarna och biter dig i fötterna. Han gillar allra mest att bita och klösa barn som bara vill gosa. 

Dessutom är han expert på att kloa fast sig i benen när man går förbi en stol. Eller sätter sig på sängen. Eller gör vad som helst som involverar rörelse. Eller stillasittande. Eller sängliggande.

Fast han är söt när han sover.

Bytes allra helst mot en redan vuxen katt. Utan ringorm, mask i magen eller aggressivt beteende.)




Ovido - Quiz & Flashcards