Direktlänk till inlägg 30 januari 2011

Fullmånekänsla

Av M - 30 januari 2011 08:22

Ha.

Jag undrar vad som fanns i luften  över Svea rike igår.

Likt en helcrazy fullmånsnatt där alla blir totalt knasiga.

För jag har väl aldrig varit med om maken, vilka samtal och diskussioner från alla håll och kanter som kom under hela kvällen.

Sex var ämnet som konstant ploppade upp och bara det tyder på att det måste ha varit en helknasig lördagsnatt. Inte för att jag är obekväm med att diskutera det, för det gör jag med både nära väninnor, arbetskollegor och kompisar. Men det kom från de mest väntade och oväntade (och kanske inte alltid helt bekväma) håll.

Diskutera är dock najs och det kan vara intressant att få åsikter och synpunkter och en hel massa skratt så där på kvällskvisten.


När jag väl somnade sedan så fortsatte fullmånekänslan. För är det någon gång jag sover knas (om jag ens sover), så är det vid fullmåne. Ingen måne nu dock, men drömmarna var helt schizade.


Bland annat så drömde jag att jag var på en golfbana, där man åkte runt på en båt och såg människor putta sina bollar i vattnet runt omkring.

I den båten stod jag tillsammans med Ettans klasskompis pappa och vi flyttade oss närmare, närmare varandra och till slut så hade jag hans arm runt mina skuldror och han stod och smekte min axel med tummen. Jag höll min arm runt hans midja, lutade mig så nära och smekte hans rygg med min hand.

Helt plötsligt så var det kissing-tajm och då var det helt plötsligt Tommy Körberg som jag hånglade med!?

Nog för att jag avgudar hans röst som kan smälta min lekamen till en blöt liten hög, men ändå.

Hångla med Tommy Körberg?

Only in my dreams...tydligen.

Och då var han helt plötsligt väldigt gammal och sjuklig och vi stod utanför rättegångssalen och kysstes och alla bara tittade och jag var där som stöd för det var han som var anklagad för något och... Jisses vilken snurrig drömnatt!


Gaaaah det här bådar inte gott för när det blir fullmåne på riktigt. Haha.

 
 
Ingen bild

Gyllyan

30 januari 2011 08:53

Kan inte annat än att håla med, det var en galen kväll i går. Men tack för att du fick mig att le så här på morgonkvisten, det lär jag tyvärr inte göra fler gånger i dag.

M

30 januari 2011 10:15

Nämen gumman då!
Något som en fika kan råda bot på?
...frysen är alldeles proppad med bullar, vet du ;-)
Stor kram!

 
Ingen bild

Gyllyan

30 januari 2011 13:03

Jo, det hade varit najs med bullar och snack. Men jag får nog hålla mig hemma och hålla ställningarna i dag. Orkar just inget annat heller. Kram

M

30 januari 2011 13:06

Du vet var jag finns, vännen.
Stor kram

 
Michaela

Michaela

30 januari 2011 13:50

Här har jag oxå haft en jätte galen natt.
Knappt sovit alls utan vaknat om vart annat och drömt skumt.
Var helt säker på att det varit fullmåne inatt när jag vaknade!
Va märkligt att fler känt så! =)
Kram vännen!

http://sl33pyh3ad.wordpress.com

M

30 januari 2011 13:52

Haha ja helt crazy...
Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av M - 18 juni 2020 11:49

Nu har det återigen gått alltför lång tid. Och det är inte brist på saker att skriva om. Tvärtom. Massor behöver komma ut och ner i skrift. Jag har dock insett två saker och det är verkligen inga undanflykter: *Jag behöver en dator. Som står på...

Av M - 8 juni 2020 23:42

Om musik förut varit lika nödvändigt som luft för att kunna andas, så är den nu allt. Jag lever musik...är musik....så där så hela kroppen vibrerar darrar känner i minsta lillacell och nervtråd. Melodier, rytmer, texter, röster... när ens hela varels...

Av M - 5 juni 2020 08:21

Åh jag måste komma igång att skriva igen. Tappade lite sugen då ett låååångt inlägg bara försvann vid publicering bara för att min mobil växlar uppkoppling mellan wi-fi och mobildata när jag skriver i sovrummet. Gaaah. Och på jobbet så har kolleg...

Av M - 23 maj 2020 07:03

En vecka kvar och jag kan knappt bärga mig...jag är otroligt obra på tålamod haha.   I veckan som kommer är det en massa möten och grejer på schemat. Jag får se om det blir fortsatt vabb eller inte. Den där hostan har ju en tendens att sitta i, s...

Av M - 22 maj 2020 19:04

Att längta så jag knappt vet var jag skall ta vägen...   Veckan har bestått av vabb sedan måndag efter lunch. Njutiga hemmadagar och idag åkte vi till en badplats för årets första dopp. Barnen badade, inte jag haha. Jag kunde ju absolut lagligt s...

Skapa flashcards