Direktlänk till inlägg 26 januari 2011

jobb och sjukstuga

Av M - 26 januari 2011 21:00

Glädjande besked på jobbet idag.

Jag har fått förlängt till och med den sista maj på mitt jobb som handledare (typ skötare) inom LSS daglig verksamhet. Sååå fantastiskt!

Och mina arbetskollegor sade så mycket fint till mig, så jag blev alldeles generad.

Det är najs att få trivas så toppen på jobbet, som jag gör. Både med deltagare och kollegor.


För övrigt så har vi sjukstuga här hemma igen.

En dag av piggelin och full fart, blev det.

Men när vi kom hem från förskola och jobb så började det om igen.

Tvåan klagade på ont i magen och tillbringade början av middagen på toaletten.

När han väl kom för att äta, så var vi andra klara.

Jag skulle precis lägga upp på hans tallrik, när han började kräkas. Mycket. Länge. Han lyckades dock pricka golvet istället för matbordet - skickligt.

Lite bad, lite Bolibompa ihopkurad i fåtöljen och min Älsklingen var så trött.

Till slut lade han sig på rygg på mattan i hallen och plötsligt såg jag hur hans mun fylldes med kräks och svämmade över. Blä, stackars Gubben min.


Alldeles nyss så ropade han ner till mig.

Då hade han kräkts i sängen. Men turligt nog lyckats pricka handduken som jag bäddat runt kudden, så det behövdes inget sängklädesbyte.


Och innan cirkusen drog igång så hann Ettan berätta att en av hans klasskompisar hade kräkts på skolan och att det hade luktat jätteilla.

Hmm jag tror att vi blir hemma resten av veckan, faktiskt...


För övrigt så känner jag mig lite ledsen.

Eller inte ledsen. Låg, är nog rätt ord.

Glad och positiv och leende och tillmötesgående som alltid. Och det är inte en mask, utan jag känner mig så. Också.

Men jag känner mig även låg. Inuti.

Osäker.

Ovetande.

O-nånting. Vet inte.

Bara låg.

Och lite längtig.


Äsch, jag går och lägger mig.

 
 
annkan

annkan

26 januari 2011 23:18

Grattis min vän!
Det är du SÅ värd!!

Kram till hela familjen♥

http://annkan.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Morgana

26 januari 2011 23:22

Tack vännen min!! <3

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av M - 18 juni 2020 11:49

Nu har det återigen gått alltför lång tid. Och det är inte brist på saker att skriva om. Tvärtom. Massor behöver komma ut och ner i skrift. Jag har dock insett två saker och det är verkligen inga undanflykter: *Jag behöver en dator. Som står på...

Av M - 8 juni 2020 23:42

Om musik förut varit lika nödvändigt som luft för att kunna andas, så är den nu allt. Jag lever musik...är musik....så där så hela kroppen vibrerar darrar känner i minsta lillacell och nervtråd. Melodier, rytmer, texter, röster... när ens hela varels...

Av M - 5 juni 2020 08:21

Åh jag måste komma igång att skriva igen. Tappade lite sugen då ett låååångt inlägg bara försvann vid publicering bara för att min mobil växlar uppkoppling mellan wi-fi och mobildata när jag skriver i sovrummet. Gaaah. Och på jobbet så har kolleg...

Av M - 23 maj 2020 07:03

En vecka kvar och jag kan knappt bärga mig...jag är otroligt obra på tålamod haha.   I veckan som kommer är det en massa möten och grejer på schemat. Jag får se om det blir fortsatt vabb eller inte. Den där hostan har ju en tendens att sitta i, s...

Av M - 22 maj 2020 19:04

Att längta så jag knappt vet var jag skall ta vägen...   Veckan har bestått av vabb sedan måndag efter lunch. Njutiga hemmadagar och idag åkte vi till en badplats för årets första dopp. Barnen badade, inte jag haha. Jag kunde ju absolut lagligt s...

Ovido - Quiz & Flashcards