Direktlänk till inlägg 26 januari 2011

Nakna kvällstankar

Av M - 26 januari 2011 00:10

Om att längta.

Sakna.

Vänta.

Falla.


  


Och jag vill skriva så mycket.

Men vill inte att ord skall feltolkas. Skrämma bort.

För mina ord kan tyckas så stora. För jag är bra på att leka med dem. Orden. Hitta de där formuleringarna, ljuden som passar så bra ihop och låter så lent. Och jag menar vartenda ett. Men jag är inte så handlös som det kan låta.

Fast en obotlig romantiker är jag.


Och just nu.

Känner jag så mycket.

Det virvlar, pirrar, pillrar och darrar.

Men jag väntar.

Bidar min tid medan hjärtat svämmar över och andan hålls.

Lyckligt leende med tårar som lurar bakom närmsta hörn.


För. Helt ärligt.

Så är jag så väldans trött på att vara singel.

Tre år (med kortare dejtingavbrott) är en lång tid att vara singelpingla.

Jag har heller ingen lust att dejta.

Jag är relationssugen.

Vill ha eufori och vardag.

Vill kunna svara ja på frågan som Ettans kompis ställde.

Och nu struntar jag faktiskt i att tassa på tå, vakta mina ord och tunga och vänta.

Jag känner det. Att jag tänker strunta. Skrämmer jag, så skrämmer jag. Men då får det vara så.

Jag måste få våga uttrycka det jag vill och önskar. Annars spricker jag.

Och så får det stå och falla med det.


Aaah, jag känner nu att jag verkligen behövde få skriva allt det här. Skriva av mig och ur mig. Även fast jag vet att min blogg läses av många. Som jag känner. Eller som känner (till) mig.

Och jag har ju faktiskt skrivit många gånger förut. Om de djupaste känslor, önskningar, tankar och åsikter.

Och nu vill jag vara modig.

Take it or leave it. Typ.


Utlämnad nu.

Naken.

Med mina känslor.

Endast klädd i virvlande känsliga ord.

Men jag bjuder på det och står för det.

Det är fint att känna.

Sedan får folk tycka vad de vill.

 
 
annkan

annkan

26 januari 2011 23:21

Åhh, vilken vacker bild på dig!!
Och åhh, vad jag önskar att du ska få ge uttryck för dina känslor för "någon".
Massa kramar! ♥

http://annkan.bloggplatsen.se

M

26 januari 2011 23:22

Tack vännen!

 
Pernilla

Pernilla

27 januari 2011 09:10

Läser din längtan och tycker det är så fint. Samtidigt reagerar jag starkt på din oro att lämna ut dig. Att vi alltid "ska" vara så återhållsamma och aldrig lämna ut oss och hela tiden ha fasaden blank och fin. Tänk om vi alltid istället släppte ut vår ledsenhet, vår längtan, vår rädsla, vår gädje, vår eufori, ja allt som bubblar inom oss alla. Men man ska vara sval och behärskad för att passa in. Blä för det säger jag bara. Jag önskar att jag fick läsa fler som vågade skriva vad de verkligen känner. Tack!

http://skonahem.com/blogg/persiljas-hus

M

27 januari 2011 09:48

Tack vännen!
Och nej, jag brukar inte tveka att skriva om _alla_ mina olika känslor. För jag tycker att varendaste en är berättigad sin existens och jag njuter av att KÄNNA.
Men just den här gången är det lite speciellt... vilket jag kan ta vid ett senare tillfälle ;-)

Kram!

 
Lycke

Lycke

28 januari 2011 11:19

Oj, och jaa! Du har skrivit igen! Det var ett litet uppehåll där ett tag sedan vill jag minnas :) Jättefin du är på bilden! Och känslor man visar! Jag tycker inte du ger ut för mycket! Jag tycker det är skillnad på vilket sätt också! Vissa inre saker skulle jag aldrig skriva. Vissa andra är bara helt normalt i min värld..min känsliga värld, och uttryck för att jag är människa, en människa som vill uttrycka och skapa :) Hoppas du får känna euforin och tvåsamheten snart! Det är ju vår som bankar på dörren...
Kramar Lycke

http://till-vidas-ara.blogspot.com

M

28 januari 2011 11:22

Aaah underbara du, tack för så rara ord!
Jaa, lusten att skriva har återvänt. Eller. Jag inväntade modet, tror jag. För allt jag ville skriva var det jag inte vågade. Men nu är locket gläntat på och då känner jag orden välla fram igen.. :-)

Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av M - 18 juni 2020 11:49

Nu har det återigen gått alltför lång tid. Och det är inte brist på saker att skriva om. Tvärtom. Massor behöver komma ut och ner i skrift. Jag har dock insett två saker och det är verkligen inga undanflykter: *Jag behöver en dator. Som står på...

Av M - 8 juni 2020 23:42

Om musik förut varit lika nödvändigt som luft för att kunna andas, så är den nu allt. Jag lever musik...är musik....så där så hela kroppen vibrerar darrar känner i minsta lillacell och nervtråd. Melodier, rytmer, texter, röster... när ens hela varels...

Av M - 5 juni 2020 08:21

Åh jag måste komma igång att skriva igen. Tappade lite sugen då ett låååångt inlägg bara försvann vid publicering bara för att min mobil växlar uppkoppling mellan wi-fi och mobildata när jag skriver i sovrummet. Gaaah. Och på jobbet så har kolleg...

Av M - 23 maj 2020 07:03

En vecka kvar och jag kan knappt bärga mig...jag är otroligt obra på tålamod haha.   I veckan som kommer är det en massa möten och grejer på schemat. Jag får se om det blir fortsatt vabb eller inte. Den där hostan har ju en tendens att sitta i, s...

Av M - 22 maj 2020 19:04

Att längta så jag knappt vet var jag skall ta vägen...   Veckan har bestått av vabb sedan måndag efter lunch. Njutiga hemmadagar och idag åkte vi till en badplats för årets första dopp. Barnen badade, inte jag haha. Jag kunde ju absolut lagligt s...

Skapa flashcards