Alla inlägg den 2 augusti 2010

Av M - 2 augusti 2010 21:41

Sista veckan på sommarvikariatet.

Sedan en vecka till på daglig verksamhet.

Efter det: skolstart PÅ RIKTIGT för min äldsta Underbaring.

Etta-kladdare.

Min stora lilla Plutt.


Han och större kompisar håller på och renoverar trädkojan.

Fast först river de den.

Så jag har serverat nybakade blåbärsmuffins idag. Och glass.

Och så har jag plåstrat om grannpojkens spiktrampade fot. Aj!


Annat?

Mycket tankar.

På allt. Och inget. Och allt. Mycket.

Praktiska tankar och känslomässiga.

På barn, familj, jobb, framtid, dåtid och nutid.

Och på klackeskor och hur de vill ut och dansa.


Tänker på min morfar varje dag.

Undrar när den dagen kommer då ögonen inte direkt fylls med tårar, utan jag kan le åt minnena.

Vissa dagar (som nu) så kan jag påminnas av ingenting och sorgen sköljer obönhörligt över min kropp och jag vill bara skaka i gråt och halsen snör ihop sig och det värker, värker, värker. Det gör så ont och jag saknar min lilla morfar så oerhört mycket.


Tänker på att vi måste ta vara på varandra.

Skapa flashcards