Direktlänk till inlägg 9 juni 2010

Onsdag

Av M - 9 juni 2010 22:16

Effektiv vardagsbestyrsdag.

Hela huset dammsuget.

Tvätt.

Disk.

Alla gräsmattor (två stora, tre små och så utanför häcken, grinden och på garageuppfarten) klippta.

Handling.

Middag.

Dusch/bad av Underbaringar.

Ja just ja.

Jag har ju jobbat några timmar också.

Och varit på utvecklingssamtal med Ettan.

Och så fick jag med mig en extragrabb hem när jag hämtade Ettan från fritids i eftermiddags.

Fullt ös och det är sååå underbart!

Energi föder energi.

Ledigt imorgon dock = inga planer. Och det är också underbart!

Behöver klippa häcken bara... Och fixa inför fredagen...

För fredag innebär Ettans allra första skolavslutning.


Ikväll känner jag mig trött.

Krassliga vaknätter med orolig sömn börjar komma ikapp.

Dock verkar Underbaringarna vara friska *peppar peppar* och jag önskar att det skall hålla i sig länge nu.


Känner mig även lycklig.

Och tacksam.

Ledsen också mitt i allt.

Fylld av funderingar och tankar.

Begravning av lilla (gammel)morfar närmar sig.

Det gör ont att tänka på.

Som att kroppen snörper ihop sig inuti och blir till en gråtig knut mitt i bröstet och magen.


Så det är skratt blandat med tårar just nu.

Antar att tröttheten inte gör det bättre heller.

Eller alla hormoner jag tillfört kroppen inför äggdonationen.

 
 
/Anitha

/Anitha

9 juni 2010 22:37

Jag hoppas du sover gott inatt, vännen. Och att du kan skratta genom de tårar som dyker upp. Jag säger som Dolly Parton i Steel Magnolias: "Laughing through tears is my favourite emotion".
Snart, snart ska vi se till att de där skorna kommer till användning, och unna oss en kväll av bara skratt :-)
Kram!

http://aurora-borealis.bloggagratis.se

 
Erica

Erica

9 juni 2010 23:23

Massor av varma tankar och kramar till dig!

http://ericasutsikt.blogspot.com

 
Morgana

Morgana

12 juni 2010 22:11

Anitha: mmmm jag ser fram emot en sådan kväll :-)

Erica: tack, vännen!

http://queenofnight.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av M - 18 juni 2020 11:49

Nu har det återigen gått alltför lång tid. Och det är inte brist på saker att skriva om. Tvärtom. Massor behöver komma ut och ner i skrift. Jag har dock insett två saker och det är verkligen inga undanflykter: *Jag behöver en dator. Som står på...

Av M - 8 juni 2020 23:42

Om musik förut varit lika nödvändigt som luft för att kunna andas, så är den nu allt. Jag lever musik...är musik....så där så hela kroppen vibrerar darrar känner i minsta lillacell och nervtråd. Melodier, rytmer, texter, röster... när ens hela varels...

Av M - 5 juni 2020 08:21

Åh jag måste komma igång att skriva igen. Tappade lite sugen då ett låååångt inlägg bara försvann vid publicering bara för att min mobil växlar uppkoppling mellan wi-fi och mobildata när jag skriver i sovrummet. Gaaah. Och på jobbet så har kolleg...

Av M - 23 maj 2020 07:03

En vecka kvar och jag kan knappt bärga mig...jag är otroligt obra på tålamod haha.   I veckan som kommer är det en massa möten och grejer på schemat. Jag får se om det blir fortsatt vabb eller inte. Den där hostan har ju en tendens att sitta i, s...

Av M - 22 maj 2020 19:04

Att längta så jag knappt vet var jag skall ta vägen...   Veckan har bestått av vabb sedan måndag efter lunch. Njutiga hemmadagar och idag åkte vi till en badplats för årets första dopp. Barnen badade, inte jag haha. Jag kunde ju absolut lagligt s...

Ovido - Quiz & Flashcards