Alla inlägg den 21 maj 2010

Av M - 21 maj 2010 08:38

Idag har Ettan karuselldag på skolan.

Vilket inte innebär tivoli (trots att det är ett i byn just i helgen haha), utan att alla elever karusellar sig uppåt ett steg.

Så förskolan får komma till förskoleklassen, treorna blir fyror och så vidare.

Och Ettan får prova på att vara en stor Förstaklassare idag och få träffa nya fröken. Spännande värre!


I eftermiddag blir det en tur till den mindre grannstaden för lite Bakuganshopping.

Samt skor, shorts, linnen och t-shirts till Ettan.

Det är inte vad som helst som duger nu för tiden och det är ett evinnerligt letande efter kläder som han kan tänka sig att sätta på sig på morgonen... *L*

Och så skall han få ta hål i örat.

Det var ju "bara" sju månader sedan han fyllde sex och fick det i födelsedagspresent.


Nu skall jag ta en kopp varm choko och sedan duscha.

Jag blev lite lerig av att sätta potatis.

Två sorter blev det i år.

Timo och Early Puritan.

Timo är jättegod, den andra blir det premiär för mig att prova.

Jag har för övrigt fortfarande träningsvärk efter att ha jordfräst landet i början på veckan.

Jisses.

Lilla jag och en jordfräs som är gjord för typ åkrar och med en 6-hästars motor (eller vad min far pratade om). På min lilla plätt där man måste vända och vrida var tredje meter.

Det var dessutom premiär för mig att jordfräsa.

Grävde upp landet ur gräsmattan för två somrar sedan och handvände bara jorden med spade då.
Förra året så odlade vi tistlar och brännässlor där.
Så, det premiär även för själva landet att råka ut för jordfräsen.
Men det var såååå roligt - mer jordfräsning åt folket!

Kan jag gå till val på det, tro?! *L*

Och så har vi premiärklippt gräsmattan för i år också.

Klipparen var snäll och startade direkt och inga vita rökmoln överhuvudtaget, utan körklar omedelbums. Sånt är najs!


Och så tänker jag snyfta lite också.

Åh.

Och Suck.

Jag hade så oerhört gärna åkt med på Riksförbundet Hem och Skolas bolagsstämma/kick-off.

Det kändes så fantastiskt roligt men framförallt som en väldigt viktig resa.

Påmindes om den nu, när jag precis fick sms från polisen om att mitt pass finns att hämta ut från och med idag. Snabba ryck, med tanke på att det var i tisdags jag var in och ordnade det.

Dock, glädjen förtas av åsikter och kommentarer (som jag faktiskt kände mig sårad av att få höra) och att det blev så struligt med hur/när/vem som skulle kunna ta hand om mina Barn när jag åker.

Vilket är som det är och jag har total och full förståelse för det, för det är inte lätt att bara ta hand om tre Yrväder med så kort framförhållning.

Men jag har ingen lust att åka om sällskap till Underbaringarna inte är helt och hållet spikat. Där kan jag inte bara tänka att "det löser sig på något vis".

Så, nu är det enbart Familjedagen som gäller, vilket också skall bli jätteskoj och en viktig dag.

Men det grämer mig lite, för jag tyckte ju att jag hade lyckats klura ut en så bra lösning för att kunna få uppleva båda de viktiga tillfällena som så oturligt råkade sammanfalla. Dock avgår inte båten förrän på eftermiddagen, men det tar ju sin lilla tid att ta sig till hamnen också, så jag hade varit tvungen att skippa de sista två timmarna av Familjedagen...


Nä, choklad och dusch var det, va?


Skapa flashcards