Direktlänk till inlägg 12 maj 2010

Vänta ut. Och lite om ära.

Av M - 12 maj 2010 11:49

Läkaren trodde inte att det var allergi.

Pust och lättnad.

Dock avlösande förkylningar och en hosta som bara är att vänta ut.

Önskar att värmen kunde komma på riktigt, så bacillerna flyr fältet så kvickt de kan.

Läkaren var fullständigt fascinerad (och imponerad?...upplevde jag) av min och Underbaringarnas familjesituation och konstellation. På ett positivt sätt.

Lite lustigt så där.

Att min vardag kan ses som lärande och uppfriskande.

(Jaja, jag är inte hemmablind och naiv. Jag vet att vi är härligt knasiga och inte har en familj som många andra. Att vi nog sticker ut från mängden. Men ändå. Jag blir förvånad att människor i dag blir så uttryckligen fascinerade. Det värmer på något vis. Och roar lite.).

Det började med glädjeutrop över mina Barns namn.

Och eftersom jag är en öppen person och inte hymlar med saker och ting och tycker om att diskutera *speciellt med människor som verkar genuint intresserade* så blev det tal om både Danmarksdonator (jag vet ju inte om allergier finns på Tvåans donatorsida, det var därför det ämnet kom upp), förtroendeuppdrag och äggdonation. 

Och jag var nog lika fascinerad av hennes reaktion som hon över min familj.

Som sagt.

Lite lustigt. Och uppiggande.



För övrigt så vill jag berätta ytterligare en sak gällande helgen med Riksförbundet Hem och Skola.

Har inte tagit in det fullt ut förrän nu, tror jag.

Jag var nämligen nominerad...

Och jag presenterade mig *på skakiga ben* men med styrka i rösten och ett leende på läpparna. Hoppas jag.

(efteråt kunde jag knappt minnas vad jag hade sagt. Det kändes så viktigt, att jag blev rent otroligt nervös)

...och jag fick äran att bli invald i Förbundsstyrelsen (ingen bild på moi dock, men det kommer väl hihi) som ordinarie ledamot på två år.

Helt otroligt.

Jag känner mig ödmjuk och hedrad över att få det förtroendet.

Vilket uppdrag - att på riksnivå få hjälpa till att förbättra för allas våra barn och föräldrar.

Det känns stort.


Och så ytterligare en ära.

Idag har jag börjat spraya inför min andra donationsresa.

Wiiie det är helt underbart att jag skall få donera ännu en gång.

Det känns precis lika stort den här gången som den första och jag önskar att fina ägg skall växa fram och glädja mottagarna för resten av livet. *önskar önskar önskar*

 
 
Erica

Erica

12 maj 2010 12:32

Du var säkerligen nervös, men du var hur cool som helst. Jag tror på dig väldigt mycket. Det behövs människor som du,som både kan engagera dig och tänka nytt :-D

http://ericasutsikt.blogspot.com

 
Morgana

Morgana

12 maj 2010 12:38

Erica: Tack detsamma! Tror verkligen på dig också (kände det direkt du presenterade dig) och det känns helt fantastiskt roligt att vi skall få göra det här ihop :-)

http://queenofnight.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Gyllyan

12 maj 2010 19:09

Vad roligt att du blev invald, grattis!
När du beskrev ditt möte på VC fick jag bilden av en rödhårig doktor, var det hon?

 
Ingen bild

Maggan

12 maj 2010 22:04

Grattis vännen, vad roligt med flera förtroenden så där på en och samma gång! :-) Heja heja!

 
Ingen bild

JsN

13 maj 2010 07:23

Härligt!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av M - 18 juni 2020 11:49

Nu har det återigen gått alltför lång tid. Och det är inte brist på saker att skriva om. Tvärtom. Massor behöver komma ut och ner i skrift. Jag har dock insett två saker och det är verkligen inga undanflykter: *Jag behöver en dator. Som står på...

Av M - 8 juni 2020 23:42

Om musik förut varit lika nödvändigt som luft för att kunna andas, så är den nu allt. Jag lever musik...är musik....så där så hela kroppen vibrerar darrar känner i minsta lillacell och nervtråd. Melodier, rytmer, texter, röster... när ens hela varels...

Av M - 5 juni 2020 08:21

Åh jag måste komma igång att skriva igen. Tappade lite sugen då ett låååångt inlägg bara försvann vid publicering bara för att min mobil växlar uppkoppling mellan wi-fi och mobildata när jag skriver i sovrummet. Gaaah. Och på jobbet så har kolleg...

Av M - 23 maj 2020 07:03

En vecka kvar och jag kan knappt bärga mig...jag är otroligt obra på tålamod haha.   I veckan som kommer är det en massa möten och grejer på schemat. Jag får se om det blir fortsatt vabb eller inte. Den där hostan har ju en tendens att sitta i, s...

Av M - 22 maj 2020 19:04

Att längta så jag knappt vet var jag skall ta vägen...   Veckan har bestått av vabb sedan måndag efter lunch. Njutiga hemmadagar och idag åkte vi till en badplats för årets första dopp. Barnen badade, inte jag haha. Jag kunde ju absolut lagligt s...

Ovido - Quiz & Flashcards