Direktlänk till inlägg 7 maj 2010

Upp upp och iväg - till Riksförbundet Hem och Skolas Fullmäktigemöte

Av M - 7 maj 2010 12:53

Om mindre än en timme går tåget.

Väskan är packad.

Jag är duschad.

Underbaringarna är lämnade.

Och mitt hjärta vill brista.

Jag tycker INTE om att vara ifrån mina Ungar.

Jag fattas då. En stor bit.

Längtar till barnskratt, bus och bråk.

Det är så tyst.

När jag är själv.

För tyst.

Jag är inte så duktig på att vara själv (=utan Underbaringar).

Och jag vet i sjutton om jag har sån himla stor lust på att öva på att vara det egentligen... (för jag vet att andra kan tycka så.)

Finner inte behovet vara så stort.

Att vara själv.

Men åka på möten och konferenser gillar jag.

Och då blir det både övning, nytta och nöje.

DET är bra.


Ser fram emot helgen.

Spännande och intressanta möten.

Och hotellfrukost.

Kan nog hjälpa lite.

Enda smolket i bägaren där, är att jag måste dela rum med en total okänding.

Jag gillar i och för sig okändingar, för de kan ju bli till trevliga bekantskaper.

Men att dela hotellrum en hel helg?

Det är (egentligen) inget för mig och jag känner mig INTE riktigt tillfreds med situationen.

Men men.


För övrigt så har jag inte träffat älskling M sedan i måndags.

Och jag saknar saknar saknar.

Längtar.

Till måndag och hans varma famn.


Det har varit tuffa samtal och beslut och krångelikrångel de senaste dagarna.

(gällande jobb och sånt där praktiskt)

Och en massa krassligheter.

Underbaringarna är inte helt hundra ännu och det känns lite olustigt att åka ifrån dem då.

(fast de har ju världens bästaste mormor som är här och pysslar om, så jag är inte olustig på så vis. Bara det att JAG vill ju vara där och pyssla och krama)

Men jag tänker inte låta mig nedslås.

Det kommer säkert något positivt ur det till slut.

Keep the faith.


Nu skall jag plocka i ordning det sista.

Kolla spisen för femtioelfte gången.

Eller nåt.

Och kolla ifall att stickningen behöver kompletteras med något nystan.



 
 
Ingen bild

soniaP

7 maj 2010 14:37

Leo är borta på konferens den här helgen - hen åkte igår och han hatar att vara borta från sina pojkar! Han ringer hela tiden som en galning och ungarna har ju knappt märkt att han är borta, jag förstår dig och honom precis!

 
/Anitha

/Anitha

7 maj 2010 15:59

Hoppas du får en riktigt rolig helg trots allt! :-)

Kram!

http://aurora-borealis.bloggagratis.se

 
Lycke

Lycke

10 maj 2010 21:54

Tack goa du!!! Jo, vi har aldrig ångrat detta namn - och dotra gillar det också som tur är :) Hittade det faktsikt i en gravidtidning - i en liten på-sidan-av-annons om en pappa och hans dotter Lava, och sedan dess har namnet hängt med :)
Det är nog svårare att lämna barnen en stund när man är ensamstående kan jag tänka - fast vi åker o andra sidan aldrig någonstans utan dem, hihi...har en mormor som inte är så sugen på barnpassning :) säkert nyttigt för dig med helgen goa du! Förstår att det känns underligt bo samman med främling dock - är likadan när det gäller sådant, men försök att kasta bort de tankarna och bara lev och låt leva :)

Varma kramar Lycke

http://till-vidas-ara.blogspot.comt

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av M - 18 juni 2020 11:49

Nu har det återigen gått alltför lång tid. Och det är inte brist på saker att skriva om. Tvärtom. Massor behöver komma ut och ner i skrift. Jag har dock insett två saker och det är verkligen inga undanflykter: *Jag behöver en dator. Som står på...

Av M - 8 juni 2020 23:42

Om musik förut varit lika nödvändigt som luft för att kunna andas, så är den nu allt. Jag lever musik...är musik....så där så hela kroppen vibrerar darrar känner i minsta lillacell och nervtråd. Melodier, rytmer, texter, röster... när ens hela varels...

Av M - 5 juni 2020 08:21

Åh jag måste komma igång att skriva igen. Tappade lite sugen då ett låååångt inlägg bara försvann vid publicering bara för att min mobil växlar uppkoppling mellan wi-fi och mobildata när jag skriver i sovrummet. Gaaah. Och på jobbet så har kolleg...

Av M - 23 maj 2020 07:03

En vecka kvar och jag kan knappt bärga mig...jag är otroligt obra på tålamod haha.   I veckan som kommer är det en massa möten och grejer på schemat. Jag får se om det blir fortsatt vabb eller inte. Den där hostan har ju en tendens att sitta i, s...

Av M - 22 maj 2020 19:04

Att längta så jag knappt vet var jag skall ta vägen...   Veckan har bestått av vabb sedan måndag efter lunch. Njutiga hemmadagar och idag åkte vi till en badplats för årets första dopp. Barnen badade, inte jag haha. Jag kunde ju absolut lagligt s...

Skapa flashcards