Direktlänk till inlägg 2 april 2010

Sprutdag 2 - publik och support

Av M - 2 april 2010 17:59

Idag fick jag publik och support när spruta nummer två skulle tas.

Ettan var mig behjälplig med att ta hand om alla grejer som skulle användas och var tömda.

Tvåan satt bredvid och tittade intresserat på.

Medan Trean satte sig mitt på bordet och grävde med fingrarna i min chokladkopp.

Hehe.

När det var dags att sticka in nålen, så höll Ettan för ögonen medan Tvåan satte sig så nära han kunde och iakttog hela förloppet.

Ettan tittade igen, så fort nålen var i och undrade sedan om det gjorde ont och hur länge jag skulle ha den där.

Tvåan ville också ha en spruta.

För att slippa kräksjuka. "Jag har också kräksjuka, Mamma!"

Och när jag förklarade att det inte är medicin mot kräksjuka, utan för att få ägg att ge bort, då ville han också få ägg i sig. Haha snacka om att han också ville ha en spruta.

Han gillar medicin och sånt, min Tvåan.


Och nej, det känns inte ett dugg.

Klart att det sticker till lite när nålen går in, men annars känns det inget.

Dock så svider det i sticket. Efteråt. Men det går över efter någon minut eller två.

Sprayen smakar fortfarande prutt.

Men efter över tre veckors sprayande, så har jag nästan vant mig vid smaken.

Och nu är det endast en näsborre på morgonen och den andra på kvällen.


Ja, spruta numero två.

En närmare målet.

Vilken spännande resa det här är.

Önskar så mycket att den får ett lyckligt slut.

Tänk så snöpligt det vore, om det inte skulle bli ett endaste litet dugligt ägg att ge bort...

Nä, så får jag inte tänka. *schas schas bort med tankarna*


Heja heja heja mina ägg och mig!!!

 
 
Linda

Linda

4 april 2010 14:56

Kan bara hålla med - heja dig och dina ägg :) Det är verkligen en jättefin sak du gör och jag håller tummarna att allt kommer att sluta jättefint. Kram & glad påsk till dig!

http://www.metrobloggen.se/storkleverans

 
Morgana

Morgana

6 april 2010 19:51

Linda: tack vännen! Och jag hoppas att även du haft en fin påsk.
Och du, jag hejar på dig med!!!

http://queenofnight.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av M - 18 juni 2020 11:49

Nu har det återigen gått alltför lång tid. Och det är inte brist på saker att skriva om. Tvärtom. Massor behöver komma ut och ner i skrift. Jag har dock insett två saker och det är verkligen inga undanflykter: *Jag behöver en dator. Som står på...

Av M - 8 juni 2020 23:42

Om musik förut varit lika nödvändigt som luft för att kunna andas, så är den nu allt. Jag lever musik...är musik....så där så hela kroppen vibrerar darrar känner i minsta lillacell och nervtråd. Melodier, rytmer, texter, röster... när ens hela varels...

Av M - 5 juni 2020 08:21

Åh jag måste komma igång att skriva igen. Tappade lite sugen då ett låååångt inlägg bara försvann vid publicering bara för att min mobil växlar uppkoppling mellan wi-fi och mobildata när jag skriver i sovrummet. Gaaah. Och på jobbet så har kolleg...

Av M - 23 maj 2020 07:03

En vecka kvar och jag kan knappt bärga mig...jag är otroligt obra på tålamod haha.   I veckan som kommer är det en massa möten och grejer på schemat. Jag får se om det blir fortsatt vabb eller inte. Den där hostan har ju en tendens att sitta i, s...

Av M - 22 maj 2020 19:04

Att längta så jag knappt vet var jag skall ta vägen...   Veckan har bestått av vabb sedan måndag efter lunch. Njutiga hemmadagar och idag åkte vi till en badplats för årets första dopp. Barnen badade, inte jag haha. Jag kunde ju absolut lagligt s...

Skapa flashcards