Alla inlägg den 22 mars 2010

Av M - 22 mars 2010 20:15

Ju mer jag tänker på det, desto pirrigare i magen blir jag.

Det är ett sådant där pirr, som gör att jag inte vet hur jag skall få plats i kroppen.

Sånt där pirr som svindlar.

För OM allt går vägen med äggdonationen.

OM jag får börja med sprutorna i veckan.

Och OM det resulterar i fina, starka ägg.

Så kanske, kanske ett eller två par människor får ett fint plus på stickan om en månad.

Och kanske, kanske tittar ett ljuvligt litet resultat ut om en tio månader sådär och ett eller två nya föräldrapar har sett dagens ljus för allra första gången.

Det är STORT.

Och därför pirrar det i hela mig.

Det är banne mig superstort, det här.

Och det är nära nu.

Äggplock är kanske bara två veckor och lite till bort...

Pirr pirr pirr!


Idag har mina Barn varit friska och pigga och busat runt på förskolan och i skolan.

Och det blev till att skotta bort decimetertjockt lager med snö i morse.

Lagom till lunch hade solen smält fram trottoaren och mina grusgångar igen.

Av M - 22 mars 2010 19:27

Handels varslar om strejk, med start på skärtorsdagen den 1 april 2010.

Pressmeddelandet lyder så här:

http://www.handels.se/home/handels2/home.nsf/95ce962b730d9ec3c1256f26004ade91/c1256ef400428630c12576ee003717f9?OpenDocument

Förhoppningsvis så kan det börja röra på sig i förhandlingarna nu...


Av M - 22 mars 2010 10:21

Wiiie!

Har precis pratat med Ackis och blivit lugnad angående blödningen.

På onsdag är det ultraljud och blodprovstagning och lite sånt.

Och kanske kanske (om jag och mottagaren är oki synkade) så blir det start för injektioner redan nu i veckan!!!

Wiiiiiiiiiiiie vad pirrigt!!!

Jag känner mig helt toklycklig!!!


Nu är frågan bara hur jag skall klara av att ge mig själv injektioner...

Det känns skönt att ev ha en back-up som hjälp, om det skulle bli alldeles för omöjligt.

Skapa flashcards