Direktlänk till inlägg 23 februari 2010

Att bestiga berg... ehhmm tak i alla fall

Av M - 23 februari 2010 06:39

Igår var det friskt ute.

Kallt och sol.

Så vi klädde på oss och gick ut i trädgården en sväng.

Ungarna byggde på sin snökoja.

  

  

Och jag skottade väg upp till skorstenen så sotaren skulle slippa pulsa i snö upp till halsen. Eller nåt.

  

   

Det var goa tjejen N som höll i kameran och förevigade min takbestigning.

Hon går på mellanstadiet och har en massa småsyskon.

Så hon kommer hit ibland för att... eehhmmm träffa lika många Vildingar?!

Hihi hon är go.

Hon leker med Ettan, småpratar med mig, hon kanske lånar datorn en sväng och vill mer än gärna vara med att laga mat och fixa i köket.

Igår hade vi en heldag tillsammans och hon gick hem efter middagen och Bolibompa.


Idag skall vi åka till syrran/moster/nyblivna mamman.

Få snosa på kusin vitamin. Mmmm.

Han firades ju i måndags så klart.

Med köpetårta som Ettan valde alldeles själv. Och extra chokladsås och strössel på toppen förstås.

GRATTIS och välkommen till världen lilla M!

  

 
 
Happy

Happy

23 februari 2010 09:28

Men du - är du HeWoman eller vad??!!! Hur tänker du när du klättrar upp på ett isigt, snöigt tak och skottar. Herregud. Jag kan vara intellektuellt modig så det förslår, men att klättra på tak, där går gränsen. Modiga modiga du. Och vilken GOD tårta ni smaskade på, mums :-) Kram!

http://happyontheway.blogspot.com

 
Morgana

Morgana

23 februari 2010 09:40

Hihi det var ingen större bedrift egentligen, för det är ju järnstege hela vägen upp till skorstenen. Så jag kunde ju hålla i mig. ;-)
Men det blev ganska häftiga bilder.
Och tack vare all snö så hade jag ju landat mjukt om jag hade fallit. ;-)
Fast det är konstigt - jag kan bli yr av att stå på en pall och sträcka mig uppåt för att skruva i en glödlampa... men stå på ett tak x antal meter över marken, det bekom mig inte. Liiiite förvånad över mig själv, är jag nog ändå när jag tänker efter... *L*

http://queenofnight.bloggplatsen.se

 
Isabel

Isabel

23 februari 2010 09:58

Häftigt! Jag skulle inte våga mig upp på vårat tak, inga stegar och en massa snö!

http://issapissastankar.blogg.se

 
Kajsa

Kajsa

24 februari 2010 22:25

Jahadu, före mig som vanligt. Jag måste upp där imorron förmiddag för på em kommer sotaren. Jag ringde och försökte ställa in men se det gick inte... Så det är bara att skotta. Vi har en balkong under stegen som har 145 cm snö (jag har mätt!), man får inte ens upp dörren... så jag får ta stege upp för att komma till stegen som ska ta mig och sotaren upp på taket... Men nu känns det bättre när jag sett dina bilder. Kram!

http://salaallehanda.com/bloggar/kajsassala

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av M - 18 juni 2020 11:49

Nu har det återigen gått alltför lång tid. Och det är inte brist på saker att skriva om. Tvärtom. Massor behöver komma ut och ner i skrift. Jag har dock insett två saker och det är verkligen inga undanflykter: *Jag behöver en dator. Som står på...

Av M - 8 juni 2020 23:42

Om musik förut varit lika nödvändigt som luft för att kunna andas, så är den nu allt. Jag lever musik...är musik....så där så hela kroppen vibrerar darrar känner i minsta lillacell och nervtråd. Melodier, rytmer, texter, röster... när ens hela varels...

Av M - 5 juni 2020 08:21

Åh jag måste komma igång att skriva igen. Tappade lite sugen då ett låååångt inlägg bara försvann vid publicering bara för att min mobil växlar uppkoppling mellan wi-fi och mobildata när jag skriver i sovrummet. Gaaah. Och på jobbet så har kolleg...

Av M - 23 maj 2020 07:03

En vecka kvar och jag kan knappt bärga mig...jag är otroligt obra på tålamod haha.   I veckan som kommer är det en massa möten och grejer på schemat. Jag får se om det blir fortsatt vabb eller inte. Den där hostan har ju en tendens att sitta i, s...

Av M - 22 maj 2020 19:04

Att längta så jag knappt vet var jag skall ta vägen...   Veckan har bestått av vabb sedan måndag efter lunch. Njutiga hemmadagar och idag åkte vi till en badplats för årets första dopp. Barnen badade, inte jag haha. Jag kunde ju absolut lagligt s...

Skapa flashcards