Alla inlägg den 25 januari 2010

Av M - 25 januari 2010 14:51

Och så behöver jag VERKLIGEN en extreme hairmakeover.

Kanske att jag kan hitta en drop-intid imorgon.

Innan intervjun.

Det skulle inte skada direkt hehe.

På tal om det.

Hugaligen så sent vi kommer att komma hem imorgon, Trean och jag.

Känner mig trött allaredan. *L*
Och inte så lite pirrigt nervös.

Av M - 25 januari 2010 14:00

Fyller huset med ljud, skratt, bus, lek.

Kompis med hem från skolan.

Lego Star Wars och snart mellanmål.

Lägg därtill en världens bästa mamma som ringer och undrar hur det är och som lyssnar och förstår.

Då mår en ledsen och frustrerad M genast mycket bättre.


Och så tänkte jag skriva om grindar.

Hade en självklar slutsats.

Som jag nu har glömt bort.

Men i alla fall.

Ettans skola är inhägnad. Ligger vid en sjö och nära en stor väg. Små barn går där.

Så jag stängde grinden idag. Som vanligt.

Även andra grindar stängde jag. Som inte jag själv öppnat.

Känns liksom självklart.

Alla tar ansvar för alla.

Har någon glömt, så stänger jag.

En annan gång kanske det är jag som har glömt.

För vad hjälper det att jag tar mitt ansvar och stänger den grind som jag öppnat, om jag struntar i att stänga de andra som jag ser är öppna?

Men en tanke slog mig.

Skolan uppmanar alla föräldrar att ordentligt stänga grindar efter sig.

Så våra barn inte kan förirra sig ut.

(Smita ut?)

Men skolan själv låter öppna grindar snöa igen.

Frysa till.

Så de blir omöjliga att stänga.

Och står öppna hela tiden.

Men grindar kanske inte behövs stängas på vintern?

På vintern kanske inga barn smiter?


Det väcker tankar.

Tankar kring att ställa krav på andra utan att ha samma krav på sig själv...



Av M - 25 januari 2010 11:32

Gråten i halsen gör så himla ont.

Och blinkar jag för länge.

Så kommer tårarna att tränga fram.


En annan dag.

Kan jag.

Gråta.

När Barnen är på förskolan och skolan.


Det har varit en tuff tid ett tag, men jag har hållit fast vid det positiva.

Glidit ovanpå.

Äkta leenden och må bra-känsla.

Flow.

Och det har varit såå skönt.

Trots det tuffa.

Men.

Nu orkar jag inte hålla i längre.

Nu hopar det sig.

Det är för mycket och för jobbigt.

Behöver bara få gråta lite.


Men inte nu.

Så.

Slut på orden till en annan dag.

Annars kopplas tårfloden på.

Ovido - Quiz & Flashcards