Alla inlägg den 23 januari 2010

Av M - 23 januari 2010 08:18

Satt uppe alldeles för sent och spelade Lego Star Wars med Ettan igår.

Och ingen sovmorgon i morse heller.

Halv sex var en bra tid att vakna på.

Så en slapparlördag är precis vad vi behöver.


Förresten så gick det bra hela dagen på förskolan igår.

När jag kom för att hämta Trean så var hon ute på gården och lekte i snön.

När hon fick syn på mig så lyste hon upp... och vände tvärt på klacken för att pinna bort. Hon ville stanna kvar och inte gå hem. Fast sen var det ganska okej att sjunka ner i Mammas famn ändå.

Enda gången hon hade blivit ledsen, var när de lade henne på skötbordet för att byta blöja. Höjdskräck, eller nåt.

När hon själv har kontrollen så kan hon klättra hur högt som helst. Men att bli placerad på höga ytor av någon annan, är superläskigt enligt Trean.


Storhandling skulle behövas någon dag.

Och idag är det utbildningsdag i Uppsala.

Men jag vill inte vara till besvär, speciellt inte när det är matchhelg, så jag blir hemma med mina Underbaringar.

Och så är jag lite nervös inför intervjun i nästa vecka.

Speciellt som den är på kvällen och och Trean och jag inte kommer att vara hemma förrän sent, sent och...

Äsch, jag är väl egentligen bara nervös för att de inte skall vilja ha mig.


Nu skall jag ta mig en extra stor och god kopp varm choklad. Lördagsnjuta lite. Är det godisdag så är det.

Ovido - Quiz & Flashcards