Alla inlägg den 19 januari 2010

Av M - 19 januari 2010 11:07

Förskoledags idag igen.

Trean stolpade kavat in och satte igång att leka direkt.

Det är okej med kamraten från grannavdelningen och inga större händelser blev det idag.


Imorgon blir en ledig dag, för både Tvåan och Trean, för då kommer värme och vatten att stängas av (fjärrvärmeinkoppling).

På torsdag däremot, så kommer jag för första gången att lämna Trean på avdelningen. Och går det bra utan alltför ostoppbara tårar så kommer jag att hämta henne där efter lunch. Hjälp!!! Och wiiiiiiie!!! Pirr och ångest trängs på samma gång.


Men vet ni då.

Jag skall på jobbintervju nästa vecka!!!

De hade fastnat för mitt glada ansökningsmail och ville träffa mig.

Lilla jag, liksom.

Wiiiiiiiiiiiiieeeee!!!

Pirrigt, pirrigt, pirrigt!

Det är ett vikariat på ett år med start i mars någon gång, på ett föräldrakooperativ i Uppsala.

Jag har inte en aning om hur tiderna kommer att se ut, eller hur det passar att pendla egentligen. Det får jag väl information om när jag kommer dit.

Och skulle det fungera med tider och sånt, så vågar jag inte ens andas om att jag hoppas på att få jobbet... Vågar inte tänka tanken på att jag kanske inte behöver gå arbetssökande och inte ha nån inkomst på massor med veckor (karensdagar till a-kassa när jag sagt upp mig själv)...


Men ändå - jag skall på intervju!

Snacka om energiboost.

Och självkänsleboost.

Med alla de jobb som jag har sökt och de inte ens har mailat tillbaks, liksom.

Måste bara leta rätt på bra referenter som kan intyga hur jag är tillsammans med små barn.

Kan jag få skriva upp vänner och mina barns förskolepersonal, måntro?!

De ställen jag jobbat på tidigare är ju från en halv evighet sedan och jag tror knappast att det ens finns någon personal kvar där som vet vem jag är...


Hurra för mig!


Efter lunch är det beredningsmöte som gäller.

Ettan hoppar fritids och åker hem till en kompis istället som sedan skjutsar hem honom. Tacksamt i det här moddiga underlaget...

Så då är det bara Tvåan som behövs hämtas i eftermiddag.

Skapa flashcards