Alla inlägg den 10 januari 2010

Av M - 10 januari 2010 08:09

...med det där som ryser och tårar.

Hittade denna i en blogg från en blogg från en blogg...


Jag är en sucker för röster.

Och med ett budskap i texten och gitarrspel, så kan det bara bli bra.

Bäst.


Och jag känner mig lite melankolisk idag.

Kanske för att det är sista dagen på lovet.

Kanske för att universum är så stort.

Och jorden är så liten.

Och vi människor ännu mindre.

Men ändå gör så mycket skada.

Och mina små Barn som jag vill skydda från allt ont och jag känner mig alldeles försvarslös mot sådant som krig och kärnkraft och miljö som förstörs. Rämnar. Försvinner.

Och jag känner att jag vill kramas ännu lite extra idag.

Och bygga murar mot det onda och farliga.


Mamma älskar Er så fantastiskt mycket, mina Underbaringar.

Av M - 10 januari 2010 07:48

Jag och Underbaringarna var på julgransplundring hos goa vänner igår.

Spännande människor där med fantastiska namn på sina barn.

Vi dansade ut julen till tonerna av Dag Vag och Kraftwerk.

Första gången för mig att höra denna låten (jaja, jag erkänner mig sorgligt dåligt bevandrad inom Kraftwerksmusiken).

Början på videon fascinerade mig.

Fick en sådan där krypande känsla under skinnet.

Som inte gick att fly från.

Som jag inte ville fly från.

En skrämmande framtidskänsla.

Som om jag kunde börja gråta när som.

Sorglig.

Skrämmande.

Titta på den!

Ettan älskade den och ville inte att den skulle ta slut. Så nu är den sparad till hans favoriter på datorn.

Skapa flashcards