Direktlänk till inlägg 7 januari 2010

Greta!

Av M - 7 januari 2010 07:31

Sedan igår är vi en till i familjen.

Visserligen kanske bara för ett tag.

Men ändå.

Knackar ägaren på dörren en dag, så måste hon ju tyvärr flytta (vilket Barnen är medvetna om, men hoppas innerligt att så inte skall ske).

Men så länge så bor hon hos oss.

Greta.

Eller Nisse som Ettan först bestämde att hon skulle heta.

Men sedan frågade han om man kunde byta namn på en katt.

Så då blev det Greta. Döpt efter vår förra katt som hade samma färger och allra först efter mosters jakthund.

Trean springer omkring och ropar "Tetaa" och klappar och klappar medan Greta kråmar och kråmar.


När jag hade nattat de två Minsta igår, så låg hon på mattan utanför sovrumsdörren och väntade på mig.

Och sedan sov hon hela natten i Ettans säng. Vid fotänden.

 
 
/Anitha

/Anitha

7 januari 2010 13:23

Vad mysigt med katt! En vacker dag, när jag bor bättre än nu, ska jag också skaffa katt igen. Önskar mig en Ragdoll eller två...och så önskar jag mig tre Berner Sennen (vill ha egen kennel) och en Jack Russell för att sätta lite extra fart på de stora hundarna ;P Bäst jag börjar spara, skulle jag tro...

Kram!

http://aurora-borealis.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Magdalena

7 januari 2010 23:27

Å, vilken lycka att ha djur i familjen! :-) Jag hoppas innerligt att jag ska hitta en hundras som jag inte är (alltför) allergisk mot. Läääängtar efter att en fyrbent familjemedlem ska förgylla vår vardag igen och tror att jag är redo att ta steget att skaffa hund. Hoppas! :-)

Förresten, du var skitsnygg på bilderna med nya hårfärgen!

 
Ingen bild

Veronica/Edvina

8 januari 2010 10:00

Åhh en liten Greta, gulligt. Hoppas nu bara att hon får stanna då, finns ju en hel del utslängda katter så chansen kanske är stor? Hon e inte rund om magen :)

 
Ingen bild

Persilja

8 januari 2010 10:01

Mysigt med katt! Fast vi har fåglar så det blir nog ingen katt här och vi är så glada i hunden så det räcker för kung och fosterland. Till Magdalena som kommenterade vill jag rekommendera labradoodle. Jag är tokallergisk mot settrar och liknande med tål vår hund totalt.
Vilken cool frisyr jag såg nedan!!!

 
Ingen bild

Moser

9 januari 2010 17:43

Greta! Haha, supersnyggt namn!
Lycka till med kissen!
Vi går ju också i namntankar. Tänk om det vore så enkelt som "storis" sa: Nu byter vi bara namn! Från ett killnamn till ett tjejnamn dessutom!
Kanske ska be honom om råd, han verkar ju ha koll :-)
Kram på er i kylan!
Moster, magen, Calle & Hunden Greta

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av M - 18 juni 2020 11:49

Nu har det återigen gått alltför lång tid. Och det är inte brist på saker att skriva om. Tvärtom. Massor behöver komma ut och ner i skrift. Jag har dock insett två saker och det är verkligen inga undanflykter: *Jag behöver en dator. Som står på...

Av M - 8 juni 2020 23:42

Om musik förut varit lika nödvändigt som luft för att kunna andas, så är den nu allt. Jag lever musik...är musik....så där så hela kroppen vibrerar darrar känner i minsta lillacell och nervtråd. Melodier, rytmer, texter, röster... när ens hela varels...

Av M - 5 juni 2020 08:21

Åh jag måste komma igång att skriva igen. Tappade lite sugen då ett låååångt inlägg bara försvann vid publicering bara för att min mobil växlar uppkoppling mellan wi-fi och mobildata när jag skriver i sovrummet. Gaaah. Och på jobbet så har kolleg...

Av M - 23 maj 2020 07:03

En vecka kvar och jag kan knappt bärga mig...jag är otroligt obra på tålamod haha.   I veckan som kommer är det en massa möten och grejer på schemat. Jag får se om det blir fortsatt vabb eller inte. Den där hostan har ju en tendens att sitta i, s...

Av M - 22 maj 2020 19:04

Att längta så jag knappt vet var jag skall ta vägen...   Veckan har bestått av vabb sedan måndag efter lunch. Njutiga hemmadagar och idag åkte vi till en badplats för årets första dopp. Barnen badade, inte jag haha. Jag kunde ju absolut lagligt s...

Ovido - Quiz & Flashcards