Direktlänk till inlägg 5 januari 2010

morgonbestyr

Av M - 5 januari 2010 08:48

Tänk så stort vardagsrummet blev när granen fick flytta ut på altanen.

En sån tur att jag har ett par torkställningar att fylla tomrummet med då...


Det är skönt att ha fått stökat bort julen.

Trots att jag är ett julfreak.

Jag älskar att njuta och längta innan och under.

Men när helgen väl är över så vill jag få bort alla tomtar och barr så fort jag bara kan (hmmm får tillåtelse av tomteälskande Ungar det vill säga).

Ettan hade dock velat ha kvar granen tills nästa jul, men nej. Jag tror inte det, va? Haha.


Nu längtar jag efter krispiga tulpaner.

Tussilago, blåsippor och smältvattenbäckar.


Under tiden kokar jag risgrynsgröt.

Och tittar på Bilar-filmen för femtioelfte gången sedan julafton.

 
 
/Anitha

/Anitha

5 januari 2010 12:05

Åh, vad jag blev vårlängtig nu! :-)
Jag känner precis som du när det gäller julen...trots att man är ett julfreak, så är det skönt att få städa bort den också. Men det kanske är lite för att det också är rätt mysigt att längta och vänta...*fundera*.
Men nu är det iaf vardag igen. Dags för studier igen, och snart OS, och sen påsk...och kanske en liten resa precis innan påsken ;-) Sen kan det få bli vår på allvar! :-)

Kram!

http://aurora-borealis.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Jenny

5 januari 2010 16:52

Det sjuka är att trots att jag också sett den femtioelva gånger så är den fortfarande bra...

 
Morgana

Morgana

5 januari 2010 17:02

Anitha: jepps, sen kommer våren! :-)

Jenny: Mm jag gillar den också. Blir alltid tårögd när Blixten tvärnitar framför mållinjen och vänder om till Kungen och bogserar honom och hela publiken jublar och buäääääääääääää... lyckoklump i halsen. :-)

http://queenofnight.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av M - 18 juni 2020 11:49

Nu har det återigen gått alltför lång tid. Och det är inte brist på saker att skriva om. Tvärtom. Massor behöver komma ut och ner i skrift. Jag har dock insett två saker och det är verkligen inga undanflykter: *Jag behöver en dator. Som står på...

Av M - 8 juni 2020 23:42

Om musik förut varit lika nödvändigt som luft för att kunna andas, så är den nu allt. Jag lever musik...är musik....så där så hela kroppen vibrerar darrar känner i minsta lillacell och nervtråd. Melodier, rytmer, texter, röster... när ens hela varels...

Av M - 5 juni 2020 08:21

Åh jag måste komma igång att skriva igen. Tappade lite sugen då ett låååångt inlägg bara försvann vid publicering bara för att min mobil växlar uppkoppling mellan wi-fi och mobildata när jag skriver i sovrummet. Gaaah. Och på jobbet så har kolleg...

Av M - 23 maj 2020 07:03

En vecka kvar och jag kan knappt bärga mig...jag är otroligt obra på tålamod haha.   I veckan som kommer är det en massa möten och grejer på schemat. Jag får se om det blir fortsatt vabb eller inte. Den där hostan har ju en tendens att sitta i, s...

Av M - 22 maj 2020 19:04

Att längta så jag knappt vet var jag skall ta vägen...   Veckan har bestått av vabb sedan måndag efter lunch. Njutiga hemmadagar och idag åkte vi till en badplats för årets första dopp. Barnen badade, inte jag haha. Jag kunde ju absolut lagligt s...

Ovido - Quiz & Flashcards