Alla inlägg den 5 januari 2010

Av M - 5 januari 2010 08:48

Tänk så stort vardagsrummet blev när granen fick flytta ut på altanen.

En sån tur att jag har ett par torkställningar att fylla tomrummet med då...


Det är skönt att ha fått stökat bort julen.

Trots att jag är ett julfreak.

Jag älskar att njuta och längta innan och under.

Men när helgen väl är över så vill jag få bort alla tomtar och barr så fort jag bara kan (hmmm får tillåtelse av tomteälskande Ungar det vill säga).

Ettan hade dock velat ha kvar granen tills nästa jul, men nej. Jag tror inte det, va? Haha.


Nu längtar jag efter krispiga tulpaner.

Tussilago, blåsippor och smältvattenbäckar.


Under tiden kokar jag risgrynsgröt.

Och tittar på Bilar-filmen för femtioelfte gången sedan julafton.

Av M - 5 januari 2010 07:35

Det är kallt nu och har nog varit ännu kallare i natt.

För fjärrvärmen har inte lyckats rå på kylan ordentligt.

Visserligen många grader bättre än vad det hade varit om jag hade eldat, men ändå...

Vårt älskade gamla dragiga hus behöver minsann lite tätning vid fönstren.

I sommar skall jag nalla sand från Ungarnas sandlåda och sy mig "några" (läs: ca 20 stycken) isoleringspåsar att lägga vid fönstren för att hindra kylan från att tränga in/värmen från att smita ut.

Det blir nog eldning i öppna spisen idag.

Ovido - Quiz & Flashcards