Direktlänk till inlägg 20 december 2009

Liten uppdatering

Av M - 20 december 2009 11:25

Medan Ettan bygger Star Warslego och tittar på Transformers, så passar jag på att haffa datorn en liten stund.


Först och främst:

Trean har blivit en STOR Tjeja.

Jag har en ETTåring här hemma.

Kan inte fatta hur fort tiden rusar...

Hon går och springer och klättrar och pratar och förstår så himla mycket...

GRATTIS till min och Brorsornas älskade LillSkrutta!!!


Jag har även fått OK-stämpel för äggdonation.

OM det andra blodprovet inte visar på några livsfarliga och hemska sjukdomar, förstås.

Visar det fortsatt OK, så är det bara att köra igång så fort min kropp har blivit fertil igen.

Jag har dessutom tackat ja till att vara med i en studie, gällande hormonstimulerande mediciners inverkan på livmoderslemhinnan. Känner som så, att skall jag ändå gå igenom den här processen så vill jag ju att det skall ge så mycket hjälpresultat som möjligt. Både vad gäller ägg till (förhoppningsvis) blivande föräldrar och forskning inför framtiden.


Och så har jag fyndat en tv.

Med scartuttag.

På Hela Människan så hade de 50% flyttrea, så hela 75 kronor (SJUTTIOFEM!!!)  fick jag pynta för en tjocktv. Som funkar med både video och tvspel.

Liiiite skillnad mot de 8.3tusen kronor som SIBA ville ha för en ny plattv när jag kollade det i veckan. Visserligen inklusive ett Playstation2 och diverse försäkringar, men ändå...

Den högre summan låg liksom inte direkt i min ensamförsörjandelönsbudget.


Nu kanske det blir ett Playstation2 ändå... hinns det levereras innan jul, tro?!


Idag skulle vi ha huggit gran, men morfar har skruttig rygg och Trean hostar och hostar och hostar. Tisdag satsar vi på istället.

 
 
annkan

annkan

20 december 2009 14:15

Ja, Grattis till lilla Trean som blivit hela 1 år!
Hoppas kortet kom fram.

Du, på Ginza har de snabb leverans, 2-4 dagar.
Brukar gå väldans fort även för leverans hit.
Se vad jag fann: http://www.ginza.se/search/DisplaySearch.aspx?searchString=playstation%202&showResult=true&ATERM4=SORTREL&AHTLCEXPONLY=14&thumbNail=true

Bamsekramar till er på fjärde advent.

http://annkan.bloggplatsen.se

 
annkan

annkan

20 december 2009 14:17

Och gratis frakt på denna: http://www.ginza.se/Product/Product.aspx?Identifier=80626

http://annkan.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Martina

20 december 2009 14:38

Underbart - Grattis till OK-stämpeln!! :)

 
Ingen bild

Veronica/Edvina

20 december 2009 21:52

Wow! Grattis till lillskruttan! Fattar inte att tiden gått så fort!
O grattis till dig som blivit godkänd :)

 
annkan

annkan

22 december 2009 19:09

Men förlåt- missade ju att säga Grattis till ditt godkännande!

Bamsekramar till er alla!

http://annkan.bloggplatsen.se

 
annkan

annkan

23 december 2009 20:28

Var så god. :-)

Hm, fb ja. Tänk att du är inte den första som frågar. ;-)
Får väl se om det får bli mitt nyårslöfte. Men jag lovar ingenting, haha.

Önskar dig och familjen en riktigt God Jul!

Julkramar.

http://annkan.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Persil,ja

24 december 2009 09:27

Goood Jul!!! Det verkar som att det kan bli ett spännande 2010 för dig. :):):)

 
Ingen bild

Karolin med Noel och Måns

29 december 2009 09:00

Jag är så imponerad över att du orkar!! Själv funderar jag på om vi orkar med en liten till... Och då är vi ju ändå två och största storebror är hos sin pappa varannan helg... :-).
Får bli lite inspirerad av dig och inte se det jobbiga utan bara det positiva!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av M - 18 juni 2020 11:49

Nu har det återigen gått alltför lång tid. Och det är inte brist på saker att skriva om. Tvärtom. Massor behöver komma ut och ner i skrift. Jag har dock insett två saker och det är verkligen inga undanflykter: *Jag behöver en dator. Som står på...

Av M - 8 juni 2020 23:42

Om musik förut varit lika nödvändigt som luft för att kunna andas, så är den nu allt. Jag lever musik...är musik....så där så hela kroppen vibrerar darrar känner i minsta lillacell och nervtråd. Melodier, rytmer, texter, röster... när ens hela varels...

Av M - 5 juni 2020 08:21

Åh jag måste komma igång att skriva igen. Tappade lite sugen då ett låååångt inlägg bara försvann vid publicering bara för att min mobil växlar uppkoppling mellan wi-fi och mobildata när jag skriver i sovrummet. Gaaah. Och på jobbet så har kolleg...

Av M - 23 maj 2020 07:03

En vecka kvar och jag kan knappt bärga mig...jag är otroligt obra på tålamod haha.   I veckan som kommer är det en massa möten och grejer på schemat. Jag får se om det blir fortsatt vabb eller inte. Den där hostan har ju en tendens att sitta i, s...

Av M - 22 maj 2020 19:04

Att längta så jag knappt vet var jag skall ta vägen...   Veckan har bestått av vabb sedan måndag efter lunch. Njutiga hemmadagar och idag åkte vi till en badplats för årets första dopp. Barnen badade, inte jag haha. Jag kunde ju absolut lagligt s...

Ovido - Quiz & Flashcards