Direktlänk till inlägg 13 december 2009

Löjlig feg.. och lite allvar också

Av M - 13 december 2009 13:54

Det här är ju löjligt.

I hur många år har jag sminkat mig?

*räkna räkna räkna*

Jag började när jag var tolv ungefär. I sexan.

Alltså har jag sminkat mig i 24 (TJUGOFYRA?!) år.

Allt ifrån vardagssmink till synthvariant.

Från punk till metal.

Vitsmink med svart och grått.

Färgglatt 80-tal med blå kajal och ljusrosa läppstift.


Och nu.

Helt plötsligt.

Så kan jag inte?!

Jo, jag kan fixa till kajal och mascara, för det gör jag dagligdags.

Med förbundna ögon om så skulle behövas.

Men resten då?

Jag vill ha färg.

Konturer.

Använda mer än bara mascara och läppstiftspenna när jag vill vara lite finare...

Suck.

Jag har blivit FEG.


Och jag struntar i om jag ses som ytlig och fåfäng nu.

Då får jag väl ses som det då.

Men jag gillar att känna mig fin.

Det mår jag bra av.

Mitt psyke mår bra av det.

Och nu när jag har fått den här totalt onödiga och HEMSKA hudsjukdomen som jag kommer att få dras med i ett par år.

Ansiktet är liksom det enda stället på kroppen som inte är påverkat.

Än så länge.

Då känns det liksom extra viktigt att få känna mig fin.

Kanske en make-upkurs vore något att investera i så småningom...

 
 
/Anitha

/Anitha

14 december 2009 10:16

Eller också samlar man några kompisar en kväll, och botaniserar i våra sminkgömmor, testar, provar, leker och tipsar varann :-)

Själv är jag ofta lite slö på den där punkten. Oftast blir det bara kajal och mascara, någon gång ibland en foundation...Ändå har jag massor av "spackel" i mina gömmor ;P

http://aurora-borealis.bloggagratis.se

 
PetraM

PetraM

16 december 2009 18:35

Ooooh ha ha jag är precis tvärtom...Har börjat sminka mig ordentligt och med roliga färger de senaste 3-4 åren. Innan dess svart och safe brunt....

Rekomenderar Make Up Stores kurser a 495 kr då ma får en timmes konsultation, blir sminkad och sen får välja make up för hela summan. Har varit iväg X antal gånger.

http://insideofpetrashead.blogg.se

 
Ingen bild

Veronica/Edvina

18 december 2009 08:15

Men gumman, vad har du råkat ut för....
Själv orkar jag knappt aldrig sminka mig längre. Känner mig gammal :) men överlever utan o då kan man dessutom sova lite längre...Så ngt positivt finns det med det hela.

 
Anna-Lena

Anna-Lena

21 december 2009 01:34

Jag förstår dig, men oftast tycker jag utan smink är finast.
Jag använde läppstift ibland, mörkt rött.
Men det är det enda.
Vad har du fått för sjukdom?
Är det psoriasis?

http://anna-lenanumberone.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av M - 18 juni 2020 11:49

Nu har det återigen gått alltför lång tid. Och det är inte brist på saker att skriva om. Tvärtom. Massor behöver komma ut och ner i skrift. Jag har dock insett två saker och det är verkligen inga undanflykter: *Jag behöver en dator. Som står på...

Av M - 8 juni 2020 23:42

Om musik förut varit lika nödvändigt som luft för att kunna andas, så är den nu allt. Jag lever musik...är musik....så där så hela kroppen vibrerar darrar känner i minsta lillacell och nervtråd. Melodier, rytmer, texter, röster... när ens hela varels...

Av M - 5 juni 2020 08:21

Åh jag måste komma igång att skriva igen. Tappade lite sugen då ett låååångt inlägg bara försvann vid publicering bara för att min mobil växlar uppkoppling mellan wi-fi och mobildata när jag skriver i sovrummet. Gaaah. Och på jobbet så har kolleg...

Av M - 23 maj 2020 07:03

En vecka kvar och jag kan knappt bärga mig...jag är otroligt obra på tålamod haha.   I veckan som kommer är det en massa möten och grejer på schemat. Jag får se om det blir fortsatt vabb eller inte. Den där hostan har ju en tendens att sitta i, s...

Av M - 22 maj 2020 19:04

Att längta så jag knappt vet var jag skall ta vägen...   Veckan har bestått av vabb sedan måndag efter lunch. Njutiga hemmadagar och idag åkte vi till en badplats för årets första dopp. Barnen badade, inte jag haha. Jag kunde ju absolut lagligt s...

Skapa flashcards